صفحه اصلی / ایران / آمریکا: در حال کار پیگیری اقدامات بازدارنده در قبال ایران در خاورمیانه هستیم

آمریکا: در حال کار پیگیری اقدامات بازدارنده در قبال ایران در خاورمیانه هستیم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، دیروز جمعه ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ گفت که کشور در حال کار روی اقداماتی است که ایران را در خاورمیانه باز می‌دارد.

چند روز پس از آنکه مک تورنبری، رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا با هشدار درباره حملات احتمالی ایران علیه منافع غرب در خاورمیانه، گفته بود که آمریکا باید دست به اقدامات بازدارنده جدی در قبال ایران بزند، وزیر دفاع آمریکا از در دستور کار قرار گرفتن این اقدامات خبر داد.

مک تورنبری در روزهای گذشته گفت: «به نظرم بسیار مهم است که اقدامات بازدارنده صورت گیرد.» با این حال مشخص نکرد که این اقدامات باید نظامی-امنیتی باشد یا اقداماتی دیگر. تورنبری تنها به این موضوع اکتفا کرد که باید نوعی اقدام بازدارنده صورت گیرد، وگرنه «ایران همچنان خصمانه باقی می‌ماند.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم روز پنج‌شنبه گفت که سیاست نرمش در قبال ایران کارایی ندارد و «آمریکا در دوره ترامپ، سیاست دیگری در پیش گرفته و در کنار ملت ایران خواهد ایستاد.»

پمپئو در نشستی در وزارت امور خارجه آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و گفت که ایران شدیدا معترضان را سرکوب کرده است.

وزیر خارجه آمریکا خطاب به مقامات ایرانی گفت: «مانند یک کشور عادی رفتار کنید و راه را برای پیشرفت مردم خود باز کنید…ما ممکن است به اهداف خود برسیم و از ایرانیان در آینده با حسن نیت استقبال کنیم.»

وزارت امور خزانه‌داری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ دو تن از قضات قوه قضائیه ایران را به دلیل نقشی که در نقض حقوق بشر در این کشور داشته‌اند داشته‌اند، تحریم کرد. قاضی «محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران و قاضی «ابوالقاسم صلواتی»، رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، دو قاضی ایرانی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *