صفحه اصلی / آذربایجان / «ینی شفق» ترکیه: تغییر بافت جمعیت غرب آذربایجان جنوبی از اهداف گروه تروریستی پ ک ک است

«ینی شفق» ترکیه: تغییر بافت جمعیت غرب آذربایجان جنوبی از اهداف گروه تروریستی پ ک ک است

روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی نوشت گروه تروریستی پ ک ک اهالی روستاهای تورک نشین نزدیک به مرز ترکیه در ایران را مجبور به مهاجرت می کند.

روزنامه ینی شفق ترکیه نزدیک که از معروفترین ارگان خبری نزدیک به دولت ترکیه است در گزارشی به اهداف گروه تروریستی پ ک ک در تغییر بافت جمعیتی غرب آزربایجان جنوبی پرداخت.

ینی شفق نوشت در گزارشی تحت عنوان «روستاهای تورک نشین ایران در هدف پ ک ک» نوشت: «گروه تروریستی پ‌ک‌ک که مردم را مجبور به مهاجرت در سوریه می‌کند و ساختار جمعیتی بسیاری از مناطق را تغییر می‌دهد، همین سناریو را در روستاهای نزدیک به مرز ترکیه در ایران نیز اجرا می‌کند.»

در گزارش این روزنامه با اشاره به یکسان بودن ماهیت پ ک ک و پژاک آمده است که این دو گروه در تلاش برای تغییر بافت جمعیتی نواحی نزدیک به مرز ترکیه در ایران هستند.

ینی شفق با اشاره به حوادث اخیر روستای «آواجیق» نوشت: «هدف جدید پ.ک.ک روستاهای ترک در ایران و نزدیک به مرز ترکیه است. این سازمان تروریستی در برنامه های خود ایجاد منطقه ای امن برای کنترل قاچاق مواد مخدر و ترانزیت کالای قاچاق در نواحی نزدیک به مرز ترکیه است.»

لازم به ذکر است چندی پیش مهاجمان مسلح کُرد با هدف تصرف، به ییلاقات تورک های منطقه آواجیق ماکو هجوم بردند و به روی مردم منطقه آتش گشودند که بر اثر آن ۳ شهروند تورک جان خود را از دست دادند و شمار دیگری زخمی شدند.

این اقدام تروریستی خشم مردم منطقه را برانگیخت و به دنبال بالا گرفتن اعتراضات «محمد علیپور رحمتی» نماینده ماکو به همراه شماری از نیروهای نظامی امنیتی ایران برای فرونشاندن خشم اهالی آواجیق، عازم منطقه شدند. مردم منطقه به مسئولان حکومت هشدار دادند که اگر دولت با این تروریست‌ها برخورد جدی انجام ندهد، خودشان با به‌دست گرفتن سلاح وارد میدان شده و مقابل تروریست‌ها خواهند ایستاد.

حکومت ایران و سپاه پاسداران روابط گسترده ای با قاچاقچیان کُرد و گروههای مافیایی – تروریستی کُردی از جمله پ ک ک و پژاک دارند. حکومت از این تبهکاران در ترورهای برون مرزی، همچنین بر علیه آزربایجان شمالی، آزربایجان جنوبی و ترکیه استفاده می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *