صفحه اصلی / آذربایجان / دفاع از رساله دکتری با موضوع ” آزربایجان جنوبی و حرکت ملی آزربایجان ” در دانشگاه آنکارا

دفاع از رساله دکتری با موضوع ” آزربایجان جنوبی و حرکت ملی آزربایجان ” در دانشگاه آنکارا

روز پنج شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ تز دکتری آقای دکتر کریم اصغری از فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان با موضوع ”حرکت ملی آزربایجان جنوبی و تاثیر آن در روابط ایران و آزربایجان شمالی” در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آنکارا ترکیه با موفقیت به پایان رسید. 

دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آنکارا که قدمتش به دوران عثمانی میرسد با ۱۶۳ قدمت(تاسیس ۱۸۵۹ میلادی)به عنوان قدیمیترین و مهمترین دانشکده علوم سیاسی ترکیه شناخته شده است.

آقای دکتر کریم اصغری در خصوص موضوع تز دکتری خود عنوان کرد، به عنوان یک انسان و فعال حرکت ملی آزربایجان یکی از آرزوهایم دفاع از رساله دکتری ام با همین عنوان بود که به لطف حضور در ترکیه محقق گردید و از تمامی اساتید و بزرگوارانم به دلیل تشویق و حمایتهایشان تشکر کرده؛ همچنین ارزش معنوی این رساله را تقدیم به رهبران، بنیانگذاران و شهدای حکومت ملی آزربایجان میکنم.

آقای اصغری افزود؛ رساله دکتری ایشان مشتمل بر سه بخش ”مسئله آزربایجان جنوبی در ایران، حرکت ملی آزربایجان جنوبی و مسئله آزربایجان جنوبی در روابط ایران و آزربایجان شمالی” میباشد. 

به گفته وی در آینده نزدیک این رساله دکتری با به روز رسانی و افزودن موارد جدید به صورت کتاب در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، آقای دکتر اصغری اصطلاح “پل طلایی جهان تورک”(تورک دونیاسینین قیزیل کورپوسو) را برای آزربایجان جنوبی، برای اولین بار در ادبیات سیاسی وارد کرده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *