صفحه اصلی / آذربایجان / بنر اعتراضی در شهر اردبیل:«ملت آذربایجان چگونه می‌تواند خاموش باشد؟»

بنر اعتراضی در شهر اردبیل:«ملت آذربایجان چگونه می‌تواند خاموش باشد؟»

جمعی از فعالین‌ ملی‌ مدنی‌ آزربایجان‌جنوبی‌ اقدام به نصب بنری اعتراضی همراه با تصاویر فعالین زندانی نمودند.

شامگاه دیروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، جمعی از فعالین‌ ملی‌ مدنی‌ آزربایجان‌جنوبی‌ با‌ نصب بنر‌ حاوی‌ تصاویر‌ ۱۳ تن از زندانیان‌ سیاسی‌ آزربایجانی محبوس‌ در‌ زندانهای‌ مختلف ایران و فعالینی که اخیرا به مرخصی اعزام شده اند، در‌ یکی‌ از‌ میادین شهر اردبیل‌ ضمن اعتراض به وضعیت بحرانی اقتصادی که ملت آزربایجان گریبانگیر آن است خاطر نشان کرده اند نماد این عدم سکوت شهدای قیام خرداد ۱۳۸۵ و هزاران زندانی است که طی نزدیک به چهار دهه اخیر در راه رسیدن به این آمال محبوس شده اند.

«ملت آزربایجان چگونه میتواند خاموش باشد در حالی که تک – تک سلولهای هر آزربایجانی مظالم اقتصادی را درک و لمس میکند؟»

عنوان‌ جمله‌ درج‌ شده‌ بر‌ روی‌ بنری‌ است‌ است که تصاویر‌ ۱۳ تن‌ از زندانیان‌ سیاسی‌ آزربایجان‌ و کسانی که اخیرا به مرخصی اعزام شده اند روی آن درج شده است:

«اکبر‌ نعیمی‌، علیرضا‌ فرشی، عباس لسانی‌، محمد‌ عینی، رضا واثقی، عباس نیکروان، ایوب شیری، داود شیری، توحید امیرامینی، روزبه پیری، علی واثقی‌ و‌ اکبر جهانی»

این بنر‌ در یکی از میدانهای‌ پر تردد اردبیل توسط فعالین‌ مدنی‌ آزربایجان نقش بسته است. علاوه بر اسامی ذکر شده جعفر اسماعیل زاده نیز روز پنجشنبه ۲۶ خرداد به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

لازم به یادآوریست متن‌ نوشته‌ شده‌ روی‌ بنر‌ اعتراضی بخشی از دفاعیات ارائه شده عباس لسانی فعال سیاسی سرشناس آزربایجانی به دادگاه انقلاب اردبیل در سال ۱۳۸۴ با عنوان «آزربایجان چگونه می‌تواند خاموش بماند.» می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *