صفحه اصلی / آذربایجان / بلایی که تروریست ها و قاچاقچیان غیربومی بر سر مردم غرب آذربایجان می آورند + فیلم

بلایی که تروریست ها و قاچاقچیان غیربومی بر سر مردم غرب آذربایجان می آورند + فیلم

فعالیت آزادانه تروریست ها و قاچاقچیان غیربومی تحت حمایت حکومت ایران، بلای جان اهالی بومی آزربایجان غربی شده است.

شهروندان اورمیه ای گزارشاتی از اقدامات سیستماتیک خرابکارانه این تروریست ها و قاچاقچیان در روستای آغچه قلعه (آغجاقالا) منتشر کرده اند. این تروریست ها و قاچاقچیان که رسانه های فارسی زبان «کولبر» نامیده می شوند، با استفاده از اسلحه و سلاح سرد، اهالی تورک بومی منطقه را مورد تهدید و آزار قرار می دهند تا آنها را مجبور به مهاجرت کنند و اراضی شان را غصب نمایند.

به گفته اهالی منطقه، این افراد غیربومی که در سالهای اخیر در اطراف روستای آغجاقالا ساکن شده اند، اکنون به معضلی برای اهالی منطقه بدل شده اند. آنها با قاچاق آزادانه، خرید و فروش سلاح و موادمخدر، علاوه بر کسب سودهای کلان، به ناامن کردن منطقه دامن می زنند و با خسارت زدن به باغات و اراضی کشاورزی مردم، دزدی احشام و دارایی های روستاییان و تهدید زنان و کودکان، سعی دارند اهالی تورک را از منطقه بیرون کنند.

در این فیلم چندین تن از این تروریست ها و قاچاقچیان کُرد که پس از اعتراضات گسترده مردم منطقه دستگیر شده اند، توسط پلیس و دادستان به روستا آورده شده اند. آنها با عجز و لابه از اهالی روستا می خواهند تا آنها را عفو کنند.

یکی از اهالی روستا می گوید: «این افراد مزرعه من را آتش زدند.» یکی دیگر از روستاییان می گوید: «ما نسل اندر نسل در این روستا ساکن هستیم و کارمند هم هستیم اما تا حالا نتوانسته ایم ماشینی بالاتر از پراید بخریم این افراد چگونه می توانند خودروهای شاسی بلند گران قیمت بخرند، جز با قاچاق و دزدی از اموال مردم منطقه» یکی دیگر از روستاییان نیز می گوید آنها زمین وی را غصب کرده اند و گوسفندانش را به سرقت برده اند.

حکومت ایران و سپاه پاسداران روابط گسترده ای با گروههای مافیایی – تروریستی کُردی و قاچاقچیان کُرد دارد و از این تبهکاران در ترورهای برون مرزی، همچنین بر علیه آزربایجان شمالی، جنوبی و ترکیه استفاده می کند.

در خردادماه ۱۴۰۱ شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد سرهنگ حسن صیاد خدایی، از ماموران اصلی ترورهای برون مرزی سپاه پاسداران ایران، «منصور رسولی هاشم آباد» را برای ترور کنسول اسرائیل در استانبول مامور کرده بود. منصور رسولی از قاچاقچیان کُرد ایل هرکی، ساکن روستای «هاشم آباد» منطقه مرگور در مناطق مرزی آذربایجان غربی است.

«ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی از جمله آنهاست. او از کردهای «ممکان»؛ یکی از روستاهای مرزی آزربایجان غربی است. زیندشتی در ترکیه برای سپاه پاسداران ایران چندین ترور و آدم‌ربایی سیاسی انجام داده و به همین دلیل در ترکیه تحت تعقیب است.

در فروردین ماه ۱۴۰۱ «عزیز سهندی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آزربایجان غربی «ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی را «خیّر» نامید و از وی تقدیر کرد. شبکه استانی آزربایجان غربی وابسته به صداوسیمای ایران نیز گزارشی از پخش ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های کُرد توسط موسسه به ظاهر خیریه «ستاره زیندشت» متعلق به این قاچاقچی بین المللی را منتشر و در صدد تطهیر فعالیت های تروریستی وی برآمد.

باند مافیایی سیمیتکو نیز از جمله گروههای کُردی تحت حمایت ایران در غرب آزربایجان است. سیمیتکوها نوادگان «اسماعیل سیمیتکو» معروف به «قصاب اورمیه» هستند. اسماعیل سیمیتکو در آشفته بازار جنگ جهانی اول، در اورمیه و دیگری شهرهای غرب آزربایجان، هزاران تورک آزربایجانی را قتل عام کرد. اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱ «محمدصادق معتمدیان» استاندار هوادار گروههای تروریستی کُردی و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران با باند مافیایی سیمیتکو دیدار کردند.

«رضا میلان» نیز یکی دیگر از سرکردگان گروههای مافیایی کُرد تحت حمایت حکومت ایران است که همانند «ناجی شریفی زیندشتی» زیر نظر سپاه پاسداران در پولشویی، قاچاق مواد مخدر، سلاح و انسان فعالیت دارد و از این طریق سودهای کلانی کسب می کند. او مالک باشگاه «میلان» می باشد که هواداران آن هفته گذشته در بازی فینال فوتسال جام رمضان خوی، پرچم گروههای تروریستی کُردی را برافراشتند و این بازی را به آشوب کشاندند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *