صفحه اصلی / آذربایجان / اولین تولد «روزبه پیری» در زندان مرکزی تبریز

اولین تولد «روزبه پیری» در زندان مرکزی تبریز

امروز ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ سالروز تولد روزبه پیری فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی محبوس در زندان مرکزی تبریز است.

به گزارش «صفحه اطلاع رسانی عباس لسانی»، آقای پیری که مبتلا به بیماری «کرون معده» می باشد علی رغم درخواست مکرر خانواده، امکان مرخصی درمانی نیافته و در بند زندانیان متادونی در حال گذراندن دوران محکومیت ۳ سال و ۸ ماه خویش می باشد.

این فعال آزربایجانی ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در منزل پدری خود در ارتباط با حکم قطعی ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیزی صادره از طرف دادگاه تجدید نظر، بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده بود.

وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در گروه های مخالف نظام بر اساس ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی- مبحث تعزیرات، و فعالیت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با استناد به ماده ۵۰۰ همان قانون روبرو و مجموعأ به ۶ سال حبس تعزیزی محکوم شده بود. نهایتأ این حکم در دادنامه ابلاغی به وکیل وی اصغر محمدی، از سوی شعبه ۲ دادگاه تجدید استان آزربایجان شرقی به تصدی رئیس و مستشار علیقلی کریم زاده و سلیمان قبایلی به ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری تقلیل یافته است.

روزبه پیری فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نرم افزار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می‌باشد. این فعال آزربایجانی سردبیر نشریه دانشجویی تبریز، و از مؤسسین تشکل دانشجویی جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل و مترجم کتاب سلطان محمد فاتح، پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی سابقه دستگیری، بازداشت و تحمل حبس تعزیری را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *