صفحه اصلی / مقالات / سخنی با مدافعان دروغین حقوق بشر ایرانی خانمها شادی صدر ،ناهید فرهاد،مسیح علی نژاد ،مهرانگیز کار و…./ جعفر افشارنیا

سخنی با مدافعان دروغین حقوق بشر ایرانی خانمها شادی صدر ،ناهید فرهاد،مسیح علی نژاد ،مهرانگیز کار و…./ جعفر افشارنیا

چندین روز است که شاهد مدافعات و بیانیه هایتان در خصوص مسئله کردستان سوریه و حمله ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه به آنجا هستیم . با فضای رسانه ای ایران و بوِیژه رسانه های کردی همسو شده و صدای (وا روژاوا ) و( وا کردا ) تان گوش فلک را کر نموده اید . عادت دارید همیشه یکطرفه به قاضی برید و راضی هم برگردید . اگر به اصطلاح مدافع حقوق بشر ایرانیان هستید و به حرف ۴۰ میلیون ترک ایرانی هم گوش کنید بعد قضاوت کنید . اگر در خصوص مناقشه بین pkk /pyd و ترکیه قضاوت می کنید به خودتان زحمت داده و به رسانه های ترکیه هم گوش کنید و حرف آنها را هم بشنوید محض اطلاعتان عرض می کنم که ترکیه فقط اردوغان و حزبش نیست و آنها فقط ۵۱ درصد رای دارند احزاب مخالف جمهوری خواه و ایی پارتی (حزب نیک) نزدیک به ۴۰ درصد رای دارند که مخالف سر سخت اردوغان هم هستند ولی مصوبه حمله نظامی را امضا کرده و از این قضیه پشتیبانی کرده اند . ببینید چه حقیقتی در میان است برای اولین بار در تاریخ احزاب مخالف هم با ارتش و اردوغان همنوا شده اند. این وظیفه شماست که اولا همه جانبه موضوع را دیده و بعدا قضاوت کنید و ملتی را به نژادپرستی و فاشیزم متهم ننمایید .

گروه های تروریستی پ ک ک و/پ ی د تاکنون مرتکب جنایات جنگی و نقض شدید حقوق بشر شده در ترکیه ۵۰ هزار انسان بیگناه را در بمبگزاریهای تروریستی کشته اند و الان هم در سوریه بیش از یک و نیم میلیون غیر کرد را پاکسازی نژادی کرده و در شهرهای اعراب و ترکمنها و آسوری ها کردستان درست کرده اند و ۳۰۰ هزار کرد سوری هم توسط آنها اخراج شده اند.همان آوارگانی که الان در ترکیه هستند و منتظر برگشت به خاکشان که این گروههای تروریستی اجازه نمی دهند . ۴۰ درصد خاک سوریه توسط این تروریستها اشغال شده و از مجموع سه ونیم میلیون آواره موجود در ترکیه یک میلیون و هشتصد هزار نفرش از روژاوای شما اخراج شده اند . البته اگر آنها را بشر حساب کنید.

در تصاویر زیر سه بیانیه از عفو بین الملل ،دیدبان حقوق بشر و شبکه حقوق بشری سوریه که نهادهایی بیطرف و موثق هستند و همچنین گزارش نشریه اشپیگل آلمان درخصوص نحوه اخراج اجباری غیر کردها و پاکسازی نژادی آنها توسط پ ک ک /پ ی د جلب می کنم امکان درج متن اصلی نبوده و قابل سرچ در اینترنت هست. جالب اینکه در متن بیانیه عفو بین الملل نیز این گروهها تروریستی شناخته شده اند و ۵۰ کشور دنیا از جمله اتحادیه اروپا به صراحت و با صدور بیانه و قطعنامه پ ک ک را گروه تروریستی لحاظ کرده اند.

آیا به نظر شما جنگجویان پ ک ک در سوریه کبوتران صلح هستند یا جنایتکاران جنگی ؟
آیا عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر فقط زمانی خوب است که در راستای پروژه های شما بیانیه بدهند و یا هر بیانیه آنها برای شما موثق و قابل استناد است؟
آیا یک و نیم میلیون نفر آواره سوری و چندین هزار ترور شده و ناپدید شده از اعراب و ترکمنها و آسوری ها توسط پ ک ک/ پ ی د از نظر شما بشر نیستند که حداقل اشاره ای هم به حقوق آنها بکنید و حداقل در ظاهر هم شده برایشان اشک تمساح بریزید؟
وقتی گروههای جانی و تروریست خاک آذربایجان را در نقشه های کردستان شان میاورند و برای فردایشان نقشه جنگ و ترور در مناطق ما دارند حق طبیعی ما هست که ماهیت این تروریستها را بر ملا کرده و ملتمان را نسبت به این تروریستها و مدافعان پوشالی شان آگاه کنیم .
راستی اگر فرصت کردید به سربازان و مرزبانان وطن که توسط شاخه ایرانی پ ک ک ( پژاک) و یا سایر گروههای مسلح کرد در خوی و ماکو و سلماس و ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان شهید می شوند هم اشک بریزید و عاملش را فاشیست و جنایتکار بنامید . به دختران و پسران یتیم شده ترورهای کور در آذربایجان غربی هم اشک بریزید.

سالهای سال است که فعالیت حقوق بشری را وسیله امرار معاش قرار داده و به بهانه های واهی از ایران خارج شده و در اروپا سیر می کنید لا اقل حرمت محل کسب را نگه دارید و حقوق بشر را لوث نکنید . از ابتدا هم حنایتان برای فعالان مدنی آذربایجان رنگ نداشت و در دستگیری های گسترده فعالان آذربایجانی همه شما را دیدیم . لا اقل خود را بیش از این برملا نکنید .
شاید بنده را زیاد نشناسید و در طول ده سال گذشته که وکالت فعالان سیاسی را برعهده داشته ام خودم را رسانه ای نکرده ام و دنبال اسم در کردن و مهاجرت به خارج نبوده ام ولی تاکنون در ۷۲ پرونده سیاسی و حقوق بشری وکالت کرده و وکیل ۱۳۹ فعال سیاسی بوده ام . بزرگترین افتخارم این است که ۵۸ پرونده از فعالان مدنی آذربایجان دفاع کرده ام . همانهایی که از انتشار اخبار زندان و محکومیتشان هم ابا داشتید و یا با اکراه برخی ها را گزینشی منتشر کردید برای خالی نبودن عریضه .فعالانی که تاکنون به خشونت و ترور متوسل نشده و سلاح بدست نگرفته اند بلکه با قلم و رسانه و تظاهرات حقوق انسانی خود را مطالبه می کنند . افتخارم این است که دامنم به دفاع از ترور و تروریست آلوده نشده است .

جعفر افشارنیا وکیل دادگستری ، دانشجوی دکتری حقوق بین الملل
۲۰ مهر ۱۳۹۸

منبع: صفحه فیسبوکی دکتر جعفر افشارنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *