صفحه اصلی / مطالب برگزیده / آمریکا واردات انرژی، نفت و گاز از روسیه را تحریم کرد

آمریکا واردات انرژی، نفت و گاز از روسیه را تحریم کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید، واردات نفت روسیه را به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین ممنوع اعلام کرد.

این تحریم تازه‌ترین اقدام تنبیهی علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین است.

بایدن با بیان اینکه پاسخ متحد به اقدامات پوتین و اتحاد میان تمام اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، تمرکز اصلی من بوده است، تصریح کرد ما این اقدام را در حالی انجام می دهیم که برخی از متحدان اروپایی ممکن است نتوانند تمهیدات مشابهی اتخاذ کنند. ما بیش از تمام کشورهای اروپایی، نفت و گاز تولید می کنیم.

وی اظهار داشت ما درحال همکاری با اروپا برای ایجاد یک راهکار طولانی مدت جهت کاهش وابستگی آنها به انرژی روسیه هستیم. ما در حفظ و افزایش فشار بر پوتین متحد هستیم. این اقدام جهت افزایش سختی های پوتین است.

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پیشتر از مقامات آمریکایی و غربی خواسته بود واردات نفت از روسیه را قطع کنند. روسیه از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز در جهان است، و بخش انرژی این کشور از تحریم‌های گسترده آمریکا در امان مانده بود. سایت خبری آکسیوس می‌گوید که روسیه اکنون تحریم‌شده‌ترین کشور جهان است و از ایران پیشی گرفته است.

کمیسیون اروپا نیز یک بسته تحریمی جدید علیه روسیه و بلاروس در نظر گرفته است که تعدادی دیگر از سیاستمداران و الیگارش‌های روس، و سه بانک در بلاروس را هدف می‌گیرد. به نوشته رویترز، نمایندگان اتحادیه اروپا سه‌شنبه بعدازظهر درباره این بسته تحریمی گفت وگو خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *