صفحه اصلی / جهان / وزیر امور خارجه آمریکا: شواهد زیادی نشان می‌دهند ”منشا ویروس کرونا” آزمایشگاهی در ووهان چین است

وزیر امور خارجه آمریکا: شواهد زیادی نشان می‌دهند ”منشا ویروس کرونا” آزمایشگاهی در ووهان چین است

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، وزیر خارجه آمریکا دیروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی درباره پاندمی کرونا اظهار داشت: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد منشا ویروس کرونا «کووید-۱۹»، آزمایشگاهی در ووهان چین است.

وی افزود: چین با اخراج روزنامه نگاران خبرگزاری های بین المللی و ساکت کردن پزشکان چینی که در باره این بیماری هشدار می‌دادند، سعی کرد پدیدار شدن ویروس کرونا در ووهان را مخفی کند.

پمپئو تاکید کرد: شواهد روشنی در این مورد وجود دارد که چین، منشا ویروس کرونا بوده است؛ نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این زمینه کاملا روشن است. از کسانی که مسئول این ماجرا هستند در زمانی که صلاح بدانیم حساب خواهیم پرسید.

وزیر امور خارجه آمریکا اذعان داشت: آمریكا اولین كشوری بود که ووهان چین را منشا ویروس کرونا اعلام کرد، به همین دلیل مورد انتقاد نیز قرار گرفت اما اکنون کشورهای دیگر نیز نظری مشابه دارند.

وی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه‌های غیر استاندارد چین سابقه آلوده کردن جهان را دارند، گفت: این اولین بار نیست که در معرض ویروس هایی هستیم که نتیجه خرابکاری‌ در آزمایشگاه‌های چین است. سازمان های اطلاعاتی باید به تحقیقات در این زمینه ادامه دهند، اما می‌توانم به شما بگویم که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد منشا ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *