صفحه اصلی / جهان / ناتو: ترکیه بیشترین آسیب از تروریسم را دیده است

ناتو: ترکیه بیشترین آسیب از تروریسم را دیده است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در نشست مشترک خبری با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بروکسل گفت: هیچکدام از متحدان‌ ناتو به‌اندازه ترکیه از حملات تروریستی آسیب ندیده و میزبان این تعداد پناهجو نبوده است.

وی افزود: حملات روسیه و رژیم اسد علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در ادلب منجر به فاجعه انسانی بی‌سابقه و باعث مهاجرت غیرنظامیان بیشتری به سمت ترکیه شده است.

به گزارش آناتولی تورکیه، دبیرکل ناتو همچنین ضمن تاکید بر «لزوم حمایت از غیرنظامیان در ادلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه» اظهار داشت:

«ترکیه با میزبانی از حدود ۴ میلیون پناهجو، بار بسیار سنگینی بر دوش دارد و از اقدامات خشونت‌‌آمیز در سوریه بیشترین آسیب را دیده است. ترکیه متحد بسیار مهم و ارزشمند ناتوست و از بسیاری جهات به امنیت مشترک ما کمک می‌کند».

استولتنبرگ درباره روند آتش‌بس و کاهش خشونت‌ در ادلب نیز تصریح کرد:

«از ترکیه برای تامین سامانه‌ دفاعی حمایت و با نیروهای هوایی و دریایی خود از این کشور پشتیبانی می‌کنیم. ناتو در سال‌های اخیر بیش از ۵ میلیارد دلار به ترکیه کمک نظامی ارائه کرده که همه اینها حمایت قاطع ما از امنیت این کشور است».

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در پایان نسبت به رخدادهای اخیر در مرز ترکیه-یونان ابراز نگرانی و تاکید کرد: این بحران، مشکل مشترک ماست و باید برای حل آن بطور هماهنگ عمل کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *