صفحه اصلی / جهان / فعال حقوق بشر دانمارکی: کودکان در اردوگاه موریا مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند/ پلیس یونان کودکان پناهندگان را شکنجه می‌کند

فعال حقوق بشر دانمارکی: کودکان در اردوگاه موریا مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند/ پلیس یونان کودکان پناهندگان را شکنجه می‌کند

مت نیلسن، فعال حقوق بشر دانمارکی برای انتقال ۵۰۰ کودک پناهجوی بی‌سرپرست در اردوگاه موریا جزیره میدللی یونان از سوی مقامات کشورش دست به اقدام جالبی زده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این فعال حقوق بشر ۲۷ ساله در یک اقدام نمادین ۵۰۰ عروسک را جمع آوری کرده و برای آنکه درخواست خود را به گوش مقامات برساند آنها را در شهرهای مختلف دانمارک به نمایش می‌گذارد.

نیلسن در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت: تاکنون در ۷ شهر مختلف از جمله کپنهاگ، پایتخت دانمارک این کار را کرده‌ام و هدفم برگزاری آن در ۳ شهر دیگر است.

وی افزود: هدف من کمک به کودکان بی‌سرپرست اردوگاه موریا و انتقال آنها به دانمارک است. آنها نه تنها از خانواده بلکه کلیه امکانات رفاهی محروم هستند. آنها آب، غذا، جای خوب و البته عروسک ندارند.

نیلسن در ادامه گفت: کودکان در اردوگاه موریا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و دست به خودکشی می‌زنند، پلیس یونان آنها را شکنجه می‌کند.

این فعال حقوق بشر تصریح کرد:‌ علت انتخابم برای عروسک انتقال حس «اطمینان و امنیت» به کودکان است، وقتی به دانمارک بیایند این عروسک‌ها را به آنها خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *