صفحه اصلی / جهان / صدراعظم آلمان: ایران عامل حمله به دو نفتکش در دریای عمان است

صدراعظم آلمان: ایران عامل حمله به دو نفتکش در دریای عمان است

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، انگشت اتهام در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را به سمت ایران نشانه گرفت.

صدراعظم آلمان، اعلام کرد که «شواهد زیادی» نشان می دهند ایران عامل حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه بوده است.

به گزارش دویچه‌وله، سه‌شنبه ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹، مرکل در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهوری اوکراین اتهامات علیه ایران را مطرح کرد، اما خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها در خاورمیانه شد.

او با اشاره به اتهامات آمریکا علیه ایران گفت: «ما این اقدامات را بسیار جدی می‌گیریم، شواهد فراوانی در خصوص آن وجود دارند.»

مرکل وضعیت تنش‌ها را «بسیار جدی» توصیف کرد و تاکید کرد که برلین به همه طرف‌ها به ویژه ایران می‌گوید تنش‌ها نباید تشدید شوند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان دوشنبه گفته بود، برلین هنوز در حال بررسی ابعاد حادثه است و هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده است.

آمریکا ساعاتی بعد از وقوع انفجار در دو نفتکش مذکور، به نقش داشتن ایران در این حمله تاکید کرد؛ وزارت دفاع آمریکا همچنین فیلمی منتشر کرده که در آن یک قایق‌ ایرانی را در حال تلاش برای زودون مین از بدنه یکی از نفتکش‌های سانحه‌دیده نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، رئیس یکی از نفتکش‌های آسیب‌دیده جمعه هفته گذشته اعلام کرد که حمله به نفتکش‌ها توسط یک شی پرنده صورت گرفته است. او با توجه به اینکه منطقه آسیب‌دیده نفتکش از سطح آب بالاتر بوده، هدف قرار گرفتن کشتی توسط اژدر را مورد تردید قرار داد.

تا کنون به جز آلمان، آمریکا٬ عربستان و بریتانیا نیز ایران را مقصر حمله به نفتکش‌ها قلمداد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *