صفحه اصلی / جهان / رئیس اوقاف ارامنه ترکیه: برخی کشورها را در مسئله وقایع ۱۹۱۵ فاقد حسن نیت می‌دانم

رئیس اوقاف ارامنه ترکیه: برخی کشورها را در مسئله وقایع ۱۹۱۵ فاقد حسن نیت می‌دانم

بدروس شیرین‌اوغلو، رئیس اوقاف ارامنه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» درباره وقایع ۱۹۱۵ اظهار داشت: آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها و همچنین کسانی که با رویکردهای سیاسی به این مسئله دامن می‌زنند را فاقد حسن نیت می‌دانم.

شیرین‌اوغلو افزود: موافق سوءاستفاده محافل سیاسی از برخی وقایع غم‌انگیز بین دو ملت که در بیش از یک‌صد پیش اتفاق افتاده، نیستیم.

رئیس اوقاف ارامنه ترکیه ادامه داد: مداخله کسانی که ارتباطی با این وقایع ندارند، نتیجه‌ای جز عمیق‌تر کردن زخم‌های ما ندارد. این مسئله فقط در محدوده اختیارات دو ملت ترک و ارمنی است.

وی با تاکید بر مخالفتشان با استفاده ابزاری از رنج دو ملت گفت: حوادث غم انگیز تاریخ را مقامات دولت ارمنستان و ترکیه و مورخان بی طرف می‌توانند مورد بررسی قرار دهند.

شیرین‌اوغلو افزود: پیش شرط همدلی با مردم ارمنستان، عدم توهین به ملت ترک و یا اتخاذ رویکردی خصمانه با این ملت است. ما به عنوان شهروند ترکیه باید عشق، احترام و دوستی را بین دو ملت بسط و گسترش دهیم و فضایی برای نفرت پراکنی فراهم نکنیم.‌

وی تصریح کرد: مداخلات سیاسی خارجی فقط مانع تحقق خواسته‌ها و آرزوهایمان می‌شود. درک متقابل ترکیه و ارمنستان و حل این مسئله به نفع هر دو طرف خواهد بود. ما می‌خواهیم وقایع ۱۹۱۵ توسط کمیسیون‌های مستقل و مورخان بررسی شود.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *