صفحه اصلی / جهان / ترکیه کاردار سوئیس را احضار کرد

ترکیه کاردار سوئیس را احضار کرد

کاردار سوئیس در آنکارا در اعتراض به افتتاح دفتر به‌اصطلاح نمایندگی وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ در ژنو به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که مراتب اعتراض نسبت به افتتاح دفتر به‌اصطلاح نمایندگی تحت عنوان “نمایندگی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه” وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ در ژنو به کاردار سفارت سوئیس در آنکارا ابلاغ و توضیحاتی از وی در این زمینه خواسته شد.

این وزارتخانه تاکید کرد: پیش از این نیز تلاش‌هایی در این زمینه نزد مقامات سوئیس صورت گرفته است. به هیچ‌وجه نباید برای اقدام این گروه تروریستی خونخوار و گروهک‌های وابسته به آن برای کسب مشروعیت و تبلیغات عناوینی چون انجمن یا سازمان‌های غیردولتی مجوز صادر کرد. پروپاگاندای تروریستی باید فورا متوقف شود.

وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه نباید در مبارزه با تروریسم برای گروه‌های تروریستی تمایزی قائل شد، خاطرنشان کرد: به آنهایی که به روی گروه‌های تروریستی با این فکر که به ما کاری ندارند، آغوش می‌گشایند یادآوری می‌کنیم که ممکن است روزی این مرض به آنها نیز ضربه بزند. کشور ما قاطعانه به مبارزه خود با پ.ک.ک که از سوی اتحادیه اروپا نیز به عنوان گروه تروریستی شناخته شده و گروهک‌های وابسته به آن، ادامه خواهد داد.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *