صفحه اصلی / جهان / اسرائیل: ایران در یک سال گذشته «دست‌کم به پنج» کشتی بین‌المللی حمله کرده است

اسرائیل: ایران در یک سال گذشته «دست‌کم به پنج» کشتی بین‌المللی حمله کرده است

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه، یازدهم مرداد، ایران را مسئول حمله اخیر به یک کشتی تجاری در نزدیکی ساحل عمان دانست و اضافه کرد که ایران در یک سال گذشته «دست‌کم به پنج فروند کشتی دیگر در مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی حمله کرده است».

وزیر دفاع اسرائیل، در سخنان دیروز دوشنبه خود در پارلمان اسرائیل گفت که «اقدام تروریستی» اخیر ایران در حمله به یک فروند کشتی در مالکیت اسرائیلی، سطح تنش‌ها بین دو کشور را افزایش داده و باید با یک «پاسخ قاطع بین‌المللی» روبه‌رو شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنی گانتز که در نشستی در کنست، پارلمان اسرائیل، سخن می‌گفت، افزود که حمله پهپادی ایران به کشتی «مرسر استریت»، «نقض قوانین بین‌الملل» بود و معیارهای «اخلاق انسانی» را زیر پا گذاشت.

اسرائیل و سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، می‌گویند کشتی یادشده روز پنجشنبه، هفتم مرداد، در آب‌های دریای عمان، هدف «حمله پهپادی» قرار گرفت.

ایران ضمن رد مسئولیت در ماجرای حمله به کشتی «مرسر استریت»، به نوبه خود هشدار داده که هر نوع حمله به این کشور و منافع آن، با پاسخ قاطع روبه‌رو خواهد شد.

با این حال، اسرائیل می‌گوید که اسناد و مدارکی را بعد از این حمله در اختیار آمریکا و بریتانیا قرار داد که دولت این دو کشور را به این نتیجه رساند که ایران را عامل حمله معرفی کنند.

وزیران خارجه و دفاع اسرائیل گفته‌اند که غیر از واکنش جهانی، ارتش اسرائیل نیز واکنش قاطع خود را نشان خواهد داد.
بنی گانتز روز دوشنبه در پارلمان اسرائیل گفت که کشورش «زمان و مکان» پاسخ خود را بررسی می‌کند.

روزنامه کویتی الجریده، روز دوشنبه به نقل از «منابع آگاه» نوشت که آمریکا به ارتش اسرائیل «برای حمله به یک بندر راهبردی یا یک کشتی نظامی مهم ایران» «چراغ سبز» نشان داده است.

در این میان، وزیر دفاع اسرائیل در سخنان روز دوشنبه خود در کنست گفت، شمار پهپادهایی که ایران و متحدانش در یمن، عراق و سایر کشورهای دیگر اختیار دارند، چند صد فروند است که به یک عامل جدی در «بی‌ثبات» کردن منطقه مبدل شده است.

وزیر دفاع اسرائیل این را نیز افزود که هر گونه توافق آتی میان قدرت‌های جهانی با ایران، برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، باید به موضوع «تجاوزگری ایران در منطقه و آسیب رساندن به مردم بی‌گناه و به خطر انداختن اقتصاد جهانی» بپردازد زیرا این مسائل دیگر «یک تهدید آتی نیست و یک خطر ملموس و فوری است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *