صفحه اصلی / جهان ترک / فوتبالیست تورکمن ”سردار آزمون” بهترین بازیکن سال روسیه شد

فوتبالیست تورکمن ”سردار آزمون” بهترین بازیکن سال روسیه شد

سردار آزمون مهاجم تیم باشگاه زنیت، در نظرسنجی سالانه نشریه “سپورت اکسپرس” به عنوان بازیکن سال فوتبال روسیه انتخاب شد. جایزه “بهترین فوتبالیست سال روسیه” برای ششمین سال متوالی توسط این نشریه اعطا می‌شد.

براساس گزارش رسانه‌های روسیه این نظرسنجی سالانه از چهار گروه رای دهنده تشکیل شدە است و در نهایت رای هر چهار گروه جمع می‌شود و کسی کە بیشترین امتیاز را کسب کند، عنوان بهترین بازیکن سال روسیه را کسب خواهد کرد. گروه‌های رای دهنده بدین‌گونه هستند ۱۶ مدیر ارشد، ۱۶ مربی حرفەایی، ۱۶ روزنامەنگار و هواداران فوتبال. آزمون با کسب ۱۴۰ امتیاز و اختلافی چهار عددی با نفر دوم این عنوان را بە دست آورد.

اما برخی این عنوان آزمون را به چالش کشیدەاند. الکساندر موستووی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال روسیه در این زمینه اظهار نظر کردە و گفته کە می‌شد دنبال گزینه بهتری بود. البته سپورت اکسپرس به هواداران فوتبال اطمینان دادە کە نظرسنجی آنها معتبرترین در نوع خود است.

سردار آزمون در هفده سالگی و در میانه فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ از تیم زیر نوزده سال سپاهان به روبین کازان روسیه ملحق شد. او تاکنون هفت فصل در فوتبال روسیه بازی کردە است و عنوان دومین گلزن خارجی تاریخ لیگ روسیه را یدک می‌کشد. آزمون در فوتبال روسیه عنوان فردی و تیمی مهمی را از جمله قهرمانی و آقای گلی را کسب کردە است.

به گفته رسانه‌های روسیه این مهاجم تورکمن و ۲۶ ساله قرارداد خود با زنیت را تمدید نکردە است و احتمالا در فصل نقل و انتقالات فوتبال به لیگ فرانسه خواهد پیوست. شایعاتی هم مبنی بر انتقال این بازیکن به باشگاه نیوکاسل انگلستان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *