صفحه اصلی / جهان ترک / فعالیت‌های مشترک اردوغان و علی‌اف در کتابی گردآوری شد

فعالیت‌های مشترک اردوغان و علی‌اف در کتابی گردآوری شد

فعالیت‌های مشترک روسای جمهور ترکیه و آذربایجان در کتابی تحت عنوان «این راه را با هم طی کردیم» گردآوری شد.

فعالیت‌های مشترک رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف، روسای جمهور ترکیه و آزربایجان که طی ۱۸ سال گذشته انجام داده‌اند، در کتابی تحت عنوان «این راه را با هم طی کردیم» گردآوری شد.

مراسم رونمایی این کتاب در ساختمان بنیاد بین‌المللی فرهنگ و میراث تورک در باکو برگزار شد. این کتاب به زبان تورکی آزربایجانی نوشته شده و سخنان، توضیحات و تصاویر سران دو کشور در جلسات دوجانبه و چندجانبه را در بر می‌گیرد.

گونای افندیوا، رئیس این بنیاد طی سخنانی در مراسم فوق اظهار داشت: این کتاب حاوی دوستی و اعتماد روسای جمهور دو کشور به یکدیگر است. این کتاب همچنین کتاب دوستی، برادری و محبت میان ترکیه و آزربایجان است.

جاهد باغجی، سفیر ترکیه در باکو نیز تصریح کرد: سخنان رئیس‌جمهور اردوغان در «این راه را با هم طی کردیم» که نماد مسیر سیاسی اردوغان است، همچنان روابط با آزربایجان را نیز تنظیم می‌کند.

ملاحت ابراهیم‌قیزی، نماینده پارلمان آزربایجان هم گفت: بیانیه شوشا ما را در وضعیتی قرار داده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند دوستی میان ترکیه و آزربایجان را خدشه‌دار کند. اقدامات زیادی برای برهم زدن دوستی و برادری ما انجام گرفته اما هیچ یک از آنها موفق نشده‌اند. ترکیه و آزربایجان با هم گام برداشته و به آن ادامه خواهند داد.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *