صفحه اصلی / جهان ترک / ترکیه: تعلیق از کار پلیسی که به پناهجویان اسپری فلفل پاشیده بود

ترکیه: تعلیق از کار پلیسی که به پناهجویان اسپری فلفل پاشیده بود

 دائستانی ترکیه پلیسی را که در شهر دنیزلی به چشم پناهجویان اسپری فلفل پاشیده بود را موقتا اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری «ان تی وی» ترکیه، فرمانداری دنیزلی با انتشار بیانیه ای در این باره نوشته است که این پلیس موقتا از کار برکنار شده و تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده است.

در این بیانیه اشاره شده که این حادثه در جریان ازدحام ۴۵۰ تن از پناهجویان در روز دوشنبه در مقابل اداره مهاجرت شهر دنیزلی ترکیه رخ داده است.

کاربران شبکه های اجتماعی با استقبال از این اقدام ترکیه، آنرا با رفتار غیرانسانی پلیس و شهروندان ایران با پناهجویان افغانستانی مقایسه کرده اند که به غیرانسانی ترین شکل ممکن در ایران مورد تحقیر و شکنجه قرار می گیرند اما کسی پاسخگوی این رفتارهای غیرانسانی نمی باشد.

شهروندان افغان که به دلیل جنگ و ناامنی، از کشورشان آواره شده اند،هم از طرف دولت ایران و هم از طرف شهروندان ایرانی مورد تجاوز، ظلم و رفتارهای نژادپرستانه قرار می گیرند.

در شهریورماه سال ٩۵، نمایشگاهی از «مکشوفات کلانتری‌های شیراز» برگزار شد که در آن مواد مخدر، مشروبات الکلی و فیلم‌های غیرمجاز نمایش داده شده بود.

در کمال تاسف، در این نمایشگاه، «مهاجران غیرقانونی افغان» که توسط پلیس ایران دستگیر شده بودند،  با چشمانی بسته در «قفس» به نمایش گذاشته شده بودند که این اقدام منزجر کننده و ضدانسانی، خشم افغانستانی ها را برانگیخت.

همچنین در سال های گذشته کودکان و دختران افغانستانی توسط شهروندان ایرانی بارها مورد تجاوز قرار گرفته اند.

در خردادماه ۹۷، هم یک دختر خردسال افغان در «خمینی‌شهر» اصفهان توسط سه مرد ایرانی مورد تجاوز قرار گرفت. این حادثه خشم شهروندان افغانستانی را برانگیخت و وزیر وزارت خارجه افغانستان، خواستار برخورد با عاملان این حادثه شد.

این اقدامات ضد انسانی و نژادپرستانه بر علیه افغانستانی ها در ایران هیچگاه مورد بررسی و پیگرد قرار نمی گیرد.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *