صفحه اصلی / جهان / تجاوز سيستماتيك چینی ها به زنان اویغور در اردوگاه‌های اجباری

تجاوز سيستماتيك چینی ها به زنان اویغور در اردوگاه‌های اجباری

شبکه خبری بی بی سی انگلستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که زنان در اردوگاه‌های محل نگهداری مسلمانان تورک اویغور در چین به طور سیستماتیک مورد تجاوز و شکنجه قرار می‌گیرند.

شبکه خبری بی بی سی انگلستان به شواهد و گزارش‌های دست یافته است که نشان می‌دهد زنان در اردوگاه‌های محل نگهداری مسلمانان اویغور در چین به طور سیستماتیک مورد تجاوز، آزار جنسی و شکنجه قرار می‌گیرند.

بر این اساس، قربانیان و شاهدان عینی ادعا کردند که از روش‌هایی مانند تجاوز سیستماتیک، شکنجه و زندان اجباری و همچنین عقیم سازی و شستشوی مغزی در این اردوگاه‌ها استفاده شده است.

ورسونای ضیاودون پس از ۹ ماه نگهداری در اردوگاه آموزشی به آمریکا فرار کرده و گفت: زنان هر شب از سلول‌ها خارج و توسط یک یا چند مرد چینی مورد تجاوز قرار می‌گیرند. در اردوگاه‌ها شکنجه شدم و سه بار توسط دو یا سه نفر مورد تجاوز قرار گرفتم.

وی افزود که مامورین اردوگاه مدتی بعد از نیمه شب برای انتخاب زنان به سلول‌ها می‌آمدند و آنها را از راهرو به اتاق تاریک می‌بردند که هیچ دوربین نظارتی در آنجا وجود نداشت. برخی زنانی که شبانه از سلول‌های‌شان منتقل شدند هرگز بازنگشتند.

ضیاودون با تاکید بر اینکه زنان شکنجه می‌شوند، گفت: بسیاری در سلول‌ها مشاعر خود را از دست دادند. هر پانزده روز تعدادی قرص و دارو به زنان اردوگاه می‌دادند و آنها را به زور عقیم می‌کردند. هدف آنها نابودی همه است و همه این را می‌دانند.

گلزیرا اوئولخان قزاق تبار نیز گفت که مجبور شدم زنان را برهنه کنم و به آنها دستبند بزنم. در اردوگاه‌ها تجاوز سیستماتیک وجود دارد.

سایراگول ساویتبای معلمی که مجبور به کار در اردوگاهها اجباری شده بود ادعا کرد که تجاوز جنسی بسیار است و نگهبانان٬ دختران و زنان جوانی را که می‌خواستند شبها با خود می‌بردند.

گفتنی است بیش از ۱ میلیون مسلمان اویغور به اتهام «افراط‌گرایی دینی» در اردوگاه‌های بازپروری اجباری دولت چین در منطقه خودمختار ترکستان شرقی (سین‌کیانگ) بازداشت شده‌اند.

دولت چین همواره درخواست‌ نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، حقوق بشری و سازمان ملل متحد برای سفر به منطقه و بررسی شرایط مسلمانان اویغور از نزدیک را همواره رد کرده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *