صفحه اصلی / جهان ترک / آموزش زبان ترکی به دانشجویان از ۶۷ کشور جهان در ترکیه

آموزش زبان ترکی به دانشجویان از ۶۷ کشور جهان در ترکیه

دانشجویان مختلف از سراسر جهان، سه زبان ترکی، انگلیسی و عربی را به صورت اجباری در دانشگاه ابن خلدون ترکیه آموزش می ببینند.

دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ابن خلدون ترکیه با آموزش اجباری سه زبان ترکی، انگلیسی و عربی به صدها دانشجو بین‌المللی از ۶۷ کشور جهان، در تلاش برای تبدیل آنها به پژوهشگران و کارشناسان تاثیرگذار در جامعه بین المللی است که توان رقابت جهانی را داشته باشند.

آنها همچنین پس از یادگیری این زبانها فرصت تحصیل و حضور در دانشگاههای خارجی را نیز پیدا می کنند.

دکتر «امینه خوش اوغلو دوغان» رئیس دانشکده زبان های خارجی این دانشگاه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه این دانشگاه با جذب ۳۱ درصد از دانشجویان خارجی، از این حیث در صدر دانشگاههای موقوفه قرار دارد اظهار داشت: دانشجویانی از کشورهای مختلف مانند آمریکا، غنا، روسیه، الجزایر و غیره در یک محیط چندفرهنگی تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه ابن خلدون تنها دانشگاه ترکیه است که به صورت اجباری سه زبان را آموزش می دهد افزود: دانشجویان پس از طی مراحل آموزشی به این زبان تسلط یافته و تبدیل به پژوهشگران و کارشناسان میشوند که توان رقابت بین المللی را دارا هستند.

دوغان ادامه داد: دانشجویان پس از اتمام دوره های آموزش زبان و گذراندن موفقیت آمیز یک امتحان، به کشورهای مختلف اعزام می شوند. دانشجویان موفق در زبان انگلیسی به آمریکا و در زبان عربی به اردن فرستاده می شوند. این دوره ها معمولا یک ماهه است.

آنان در طی این دوره می توانند در درس های استادانی که به این زبانها آموزش می دهند شرکت کرده و یا در سمینارها حضور یافته و مقاله ارائه کنند.

این دانشجویان سپس مجددا به ترکیه بازگشته و با تسلط بر هر یک از این زبانها تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *