صفحه اصلی / ایران / گفتگوی احمد اوبالی با تلویزیون آمریکا: آیا اعتراضات ایران این بار به سرانجام می رسد؟

گفتگوی احمد اوبالی با تلویزیون آمریکا: آیا اعتراضات ایران این بار به سرانجام می رسد؟

موسس تلویزیون آذربایجان‌ جنوبی «گوناز تی وی» در مصاحبه ای در برنامه تلویزیونی «دگورکا رییلیتی چک» آمریکا، به بررسی اعتراضات جاری در ایران پراخت.

آقای «سباستین گورکا » مجری برنامه در ابتدا با اشاره اعتراضات سال ۸۸ و اعتراضات فعلی، موضوع برنامه را با عبارت «آیا اعتراضات مردم ایران این بار به موفقیت می رسد» آغاز کرد.

احمد اوبالی گفت: «اعتراضات فعلی با اعتراضات سال ۸۸ بسیار متفاوت است هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ اهداف آن. در سال ۸۸ اعتراضات میان طرفداران دو جناح حکومتی اصلاح طلب و اصولگرا اتفاق افتاد اما این بار میان احاد مردم و حکومت. ایران کشوری چند ملیتی است و تنها شامل ملت فارس نمی شود، بلوچ ها در بلوچستان، عرب ها در احواز، کردها در کردستان، آذربایجانی ها در آذربایجان، تورکمن ها، لرها … و همچنین فارس ها است. یعنی کشور ایران تنها به ملت فارس منحصر نمی شود و چندین ملت در آنها زندگی می کنند.

برخلاف اعتراضات سال ۸۸ که بیشتر منحصر به تهران بود، این بار و در این اعتراضات همانطور که مشاهده می شود تمامی ملل از تمامی شهرها در صحنه اعتراضات حضور دارند و حقوق خود را مطالبه می کنند. این بار محتوا و مسیر اعتراضات بسیار متفاوت از آنچه که در سال ۸۸ روز داد است و به نوعی این اعتراضات آغازی برای پایان حکومت ایران است.

Iran is multi-ethnic country. Azerbaijanis, Persians, arabs, Baluch, lors, Gilaks,Turkman and Kurds and few other ethnic groups make Iran a country of all minorities which are involved this time around. My input on this issue with @SebGorka https://t.co/dhr2eTInhA— Obali (@AhmadObali) October 24, 2022

گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *