صفحه اصلی / ایران / کشتن پناهجویان افغان از سوی ماموران مرزبانی ایران و واکنش افغانستان‌+ فیلم

کشتن پناهجویان افغان از سوی ماموران مرزبانی ایران و واکنش افغانستان‌+ فیلم

 ماموران مرزبانی ایران در اقدامی وحشیانه و غیرانسانی بیش از ۵۷ مهاجر افغان را پس از شکنجه کردن به رودخانه هریرود انداخته اند. بیشتر این افراد غرق شده اند.

دیروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۹، رسانه‌های افغانستان گزارش کردند مرزبانان ایرانی بیش از ۵۷ کارگر مهاجر افغانستانی را در مرز دو کشور بازداشت کرده و پس از شکنجه، آنها را به رودخانه انداخته اند.

تصاویری از این جنایت ماموران ایرانی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در میان غرق شدگان زنان و کودکان نیز دیده می شوند.

طلوع نیوز هم به نقل از شاهدان عینی درباره این جنایت نوشت: «گواهان رویداد مدعی هستند که مرزبانان ایرانی پس از بازداشت پنجاه وهفت تن از شهروندان افغانستان، شمار زیادی از آنان را مجبور ساخته‌اند که خودشان را در آب بیاندازند. این شاهدان می‌گویند که تنها جسد هفت تن از ۲۷ تن از شهروندان افغان را از آب پیدا کرده‌اند و از سرنوشت دیگر شهروندان خبری در دست نیست.»

شهروندان افغانستانی که به دلیل جنگ و ناامنی از کشورشان آواره شده اند همواره در ایران هم از طرف حکومت و هم از طرف مردم مورد ظلم، ستم و بدرفتای های نژادپرستانه قرار می گیرند. تجاوز به کودکان افغان توسط شهروندان ایرانی در سال های گذشته هم بارها خبرساز شده است.

وزارت امور خارجه افغانستان در حساب توئیتر خود نوشت: محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارتخانه با دریافت گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن مسافرین افغان در مرز این کشور با ایران، شدیدا ابراز نگرانی کرده و خواستار انجام تحقیقات همه جانبه در این باره شد.

در ادامه آمده است: آقای اتمر هیئتی را تحت رهبری معین سیاسی وزارت خارجه موظف نموده است تا این حادثه را به شکل همه جانبه تحقیق و بررسی نماید، تا در پرتو حقایق موجود تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *