صفحه اصلی / ایران / وزیر نفت ایران: شرایط از زمان جنگ ایران و عراق هم دشوارتر شده است

وزیر نفت ایران: شرایط از زمان جنگ ایران و عراق هم دشوارتر شده است

بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در یکی از سخت‌ترین مقاطع تاریخی طی ۴۰ سال اخیر قرار گرفته‌ایم، می‌گوید: اکنون فروش نفت، تامین کشتی و جابجایی پول و حتی خرید بسیاری از کالاها با مشکل رو به رو شده است.

زنگنه در گفتگویی مفصل با خبرگزاری ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: وضعیت برای فروش نفت حتی از زمان جنگ ایران وعراق هم دشوارتر شده است.

بیژن زنگنه، تاکید کرد: این دوره از تحریم حتی با تحریم دوره‌ گذشته هم بسیار متفاوت است، درواقع شدیدترین تحریم‌های سازمان یافته تاریخ، علیه ملت ایران اعمال و تجربه می‌شود، بنابراین باید بدانیم با چه جنگ شدیدی درگیر هستیم.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر این شدت و سختی درک نشود -که به نظرم برخی‌ها آن را درک و حس نمی‌کنند- دچار ارزیابی‌های غلط می‌شویم.

بیژن زنگنه، ضمن تاکید بر قرار گرفتن در یک شرایط سخت با اعمال شدیدترین تحریم‌های سازمان‌یافته، تصریح کرد: آمریکا در زمینه اعمال “تحریم‌های هوشمند” به بلوغی شیطانی” رسیده است.

به گفته وزیر نفت ایران، “آنها به نقطه‌ای رسیدند که می‌توانند جلوی تمامی راه‌‌های ما برای مقابله با تحریم‌ها را بگیرند”.

البته بیژن زنگنه در ادامه این گفتگو تاکید کرد: ما مرتب راه‌های جدیدی را (برای مقابله با تحریم‌ها) پیدا می‌کنیم.

وزیر نفت ایران که در دوران جنگ ایران و عراق هم در وزارت‌های جهاد و نیرو در قمام وزیر فعالیت داشت، با اشاره به مشکلات کنونی اخیر در کشور گفت: ما نه تنها مدت‌هاست آرایش جنگی گرفته‌ایم بلکه درگیر جنگ هستیم.

بیژن زنگنه که به مشکلات فروش نفت ایران در پی فشارهای حداکثری اشاره داشت، مدعی شد: البته من فضا را باز نمی‌گذارم تا یکسری بیایند و دوباره بابک زنجانی درست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *