صفحه اصلی / ایران / وزیر امور خارجه آمریکا: سپاه پاسداران ایران یک سازمان تروریستی است

وزیر امور خارجه آمریکا: سپاه پاسداران ایران یک سازمان تروریستی است

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است. پیش از این گزارش‌هایی در مورد احتمال حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریستی واشنگتن به عنوان بخشی از یک توافق کلی هسته‌ای منتشر شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا سپاه پاسداران همچنان قرار است گروه تروریستی باقی بماند؟» عنوان کرد: من وارد این جزئیات که در کجای مذاکرات قرار داریم، نمی‌شوم. تنها می‌گویم که من چندان به حصول نتیجه در مذاکرات خوش‌بین نیستم؛ با وجود تمام تلاش‌هایی که برای این مذاکرات انجام گرفته و با وجود این حقیقت که امنیت ما با وجود این توافق در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت، ما به نقطه توافق نرسیده‌ایم. ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم به آن (توافق) برسیم یا نه.

بلینکن افزود: زمان به شدت کوتاه شده است. این همان چیزی است که عصر امروز و همچنین فردا درخصوص آن با شرکای اروپایی‌مان صحبت خواهیم کرد. ما هماهنگی نزدیکی با اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس داشته‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در پایان گفت: خواهیم دید که به کجا می‌رسیم. من همچنان باور دارم که به نفع کشورمان است که به پایبندی به تعهدات توافق بازگردیم و ایران نیز همین کار را انجام دهد، اما همچنان به آن نقطه نرسیده‌ایم.

رابرت مالی، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز روز یکشنبه ۲۷ مارس در کنفرانس بین‌المللی “فوروم دوحه” در پایتخت قطر درباره برداشته شدن تحریم سپاه پاسداران گفت: «ایالات متحده حتی اگر با ایران توافق اتمی امضا شود، تحریم علیه سپاه پاسداران را برنخواهد داشت.»

سپاه پاسداران به دلیل پشتیبانی نظامی از دولت سوریه، شورشیان حوثی یمن و حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *