صفحه اصلی / ایران / وزارت دفاع آمریکا: هزار نیروی جدید به خاورمیانه اعزام می‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا: هزار نیروی جدید به خاورمیانه اعزام می‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دستور اعزام حدود هزار نیروی جدید به خاورمیانه صادر شده است.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای پاسخ به درخواست مرکز فرماندهی نیروهای مرکزی ایالات متحده ( سنتکام) و توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا٬ پس از مشورت با کاخ سفید و در راستای دفاع در برابر تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی در خاورمیانه٬ دستور اعزام حدود هزار نیروی جدید به خاورمیانه صادر شد.

وی افزود: اعزام نیرو در پی تحولات اخیر در خاورمیانه صورت گرفته است. حملات اخیر ایران، اطلاعات دریافتی ما مبنی بر اینکه رفتار خصمانه نیروهای ایران و گروه های حمایت شده از سوی این کشور پرسنل و منافع آمریکا در منطقه را تهدید می کند را تایید می کند.

شاناهان با تاکید بر اینکه ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست، گفت: اقدام امروز در جهت اطمینان یافتن از ایمنی نیروهای نظامی آمریکایی و برای حفاظت از منافع ملی آمریکا صورت می‌ گیرد.

گفتنی است روز پنجشنبه گذشته دو نفتکش در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز دچار حریق شدند. آمریکا٬ عربستان و انگلستان اعلام کردند مستنداتی دارند که ایران عامل این حمله است. وزیر تجارت ژاپن نیز اعلام کرد این نفتکش ها حامل محموله های مرتبط با این کشور بوده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) نیز ویدئویی از یک قایق گشتی متعلق به سپاه پاسداران ایران منتشر کرده و ادعا کرده است که این قایق در دریای عمان در حال جمع آوری مین‌های منفجر نشده در نزدیکی یکی از نفت‌کش های مورد هدف قرار گرفته بود.

آمریکا در اوایل ماه مه “برای مقابله با تهدیدات ایران” ناو هواپیمابر جنگی “یواس‌اس آبراهام لینکلن” را به همراه چهار فروند جنگنده بمب‌افکن بی-۵۲ به منطقه اعزام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *