صفحه اصلی / ایران / وزارت خارجه عراق: موضوع ضرب و شتم زن عراقی در فرودگاه مشهد را پیگیری می‌کنیم+ فیلم

وزارت خارجه عراق: موضوع ضرب و شتم زن عراقی در فرودگاه مشهد را پیگیری می‌کنیم+ فیلم

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره ضرب و شتم یک زن عراقی به دست «یک مأمور نیروی انتظامی» در فرودگاه مشهد، وزارت خارجه عراق اعلام کرد این موضوع را پیگیری می‌کند.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، روز پنجشنبه ۲۲ اوت ۲۰۱۹ در واکنش به ویدیوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی از یک زن زائر عراقی که توسط یک افسر نیروی انتظامی ایران در مشهد ضرب و شتم شد، اعلام کرد، این وزارتخانه با جدیت تمام موضوع ضرب و شتم شهروند زن عراقی که در فرودگاه مشهد مورد ضرب و شتم شدید یک نیروی انتظامی ایران قرار گرفت را دنبال می‌کند.

الصحاف در بیانیه‌ای گفت: «عراق با احترام به همه افرادی که وارد خاک این کشور می‌شوند برخورد می‌کند. ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم تا با عراقی‌های مقیم در قلمروی آنها به خوبی و با احترام رفتار کنند».

حادثه ضرب و شتم یک زن ۵۰ ساله عراقی که در تاریخ ۱۸/۸/۲۰۱۹ حوالی ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر در فرودگاه مشهد اتفاق افتاد، موجی از اعتراضات علیه وزارت خارجه عراق شد در این حادثه یک افسر نیروی انتظامی ایران با درجه ستوان اول ، یک زن پنجاه ۵۰ ساله عراقی از شهر نجف را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. پس از این حادثه رسانه‌های اجتماعی در عراق ویدئویی را منتشر کردند که در آن زن عراقی از نحوه برخورد غیر انسانی و ضرب و شتم خود توسط نیروی انتظامی ایران در فرودگاه مشهد سخن می‌گفت.
در روزهای اخیر شماری از کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی، با انتشار تصاویری از یک زن که چشمش کبود شده بود و یک افسر نیروی انتظامی، مدعی شدند که این مأمور اقدام به کتک زدن این پیرزن در فرودگاه مشهد کرده است.

زمان و جزئیات این موضوع اعلام نشده اما ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که این زن چگونگی کتک خوردنش را در آن توضیح می‌دهد.

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به موضع‌گیری وزارت خارجه عراق و همچنین گزارش‌های منتشرشده نشان نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *