صفحه اصلی / ایران / همکاری گسترده سپاه پاسداران با گروههای تروریستی کُردی

همکاری گسترده سپاه پاسداران با گروههای تروریستی کُردی

«منصور رسولی هاشم آباد» مامور سپاهی بازجویی شده توسط موساد در ایران که قرار بود به دستور سپاه پاسداران ایران سه نفر را در اروپا ترور کند، از قاچاقچیان کُرد ایل هرکی، ساکن روستای «هاشم آباد» منطقه مرگور در مناطق مرزی آذربایجان غربی است.

عموی او «عادل رسولی» که عضو سپاه پاسداران بود که در سال ۶۰ در درگیری با کُردهای مخالف جمهوری اسلامی کشته شد. پسر عموی وی نیز «سرگرد حاج صباح رسولی» فرمانده تیپ زیویه سپاه در اورمیه است. بسیاری از بستگان او نیز عضو سازمان تروریستی سپاه ایران هستند.

هفته گذشته رسانه های اسرائیلی گزارش دادند ماموران موساد چهار ماه پیش، یک مامور نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به نام «منصور رسولی» را در داخل خاک ایران بازجویی و بعد رها کرده‌اند. در ویدیوی منتشر شده، این عضو سپاه اعتراف می کند که قصد داشت به دستور سپاه یک فرد اسرائیلی را در استانبول، یک ژنرال آمریکایی را در آلمان، و یک روزنامه‌نگار را در فرانسه ترور کند.

‏منصور رسولی اکنون در خانه های امن تحت نظر اطلاعات است و به خانه خود نمی‌رود.

سپاه پاسداران ایران روابط گسترده ای با گروههای مافیایی – تروریستی کُردی و قاچاقچیان کُرد دارد و از این تبهکاران در ترورهای برون مرزی، همچنین بر علیه آزربایجان شمالی، جنوبی و ترکیه استفاده می کند.

«ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی از جمله آنهاست. او از کردهای «ممکان»؛ یکی از روستاهای مرزی آزربایجان غربی است. زیندشتی در ترکیه برای سپاه پاسداران ایران چندین ترور و آدم‌ربایی سیاسی انجام داده و به همین دلیل در ترکیه تحت تعقیب است.

در فروردین ماه ۱۴۰۱ «عزیز سهندی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آزربایجان غربی «ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی را «خیّر» نامید و از وی تقدیر کرد. شبکه استانی آزربایجان غربی وابسته به صداوسیمای ایران نیز گزارشی از پخش ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های کُرد توسط موسسه به ظاهر خیریه «ستاره زیندشت» متعلق به این قاچاقچی بین المللی را منتشر و در صدد تطهیر فعالیت های تروریستی وی برآمد.

باند مافیایی سیمیتکو نیز از جمله گروههای کُردی تحت حمایت ایران در غرب آزربایجان است. سیمیتکوها نوادگان «اسماعیل سیمیتکو» معروف به «قصاب اورمیه» هستند. اسماعیل سیمیتکو در آشفته بازار جنگ جهانی اول، در اورمیه و دیگری شهرهای غرب آزربایجان، هزاران تورک آزربایجانی را قتل عام کرد. اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱ «محمدصادق معتمدیان» استاندار هوادار گروههای تروریستی کُردی و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران با باند مافیایی سیمیتکو دیدار کردند.

«رضا میلان» نیز یکی دیگر از سرکردگان گروههای مافیایی کُرد تحت حمایت حکومت ایران است که همانند «ناجی شریفی زیندشتی» زیر نظر سپاه پاسداران در پولشویی، قاچاق مواد مخدر، سلاح و انسان فعالیت دارد و از این طریق سودهای کلانی کسب می کند. او مالک باشگاه «میلان» می باشد که هواداران آن هفته گذشته در بازی فینال فوتسال جام رمضان خوی، پرچم گروههای تروریستی کُردی را برافراشتند و این بازی را به آشوب کشاندند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *