صفحه اصلی / ایران / ترامپ: اگر ایران به آمریکایی‌ها حمله کند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم

ترامپ: اگر ایران به آمریکایی‌ها حمله کند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید هرگونه حمله جمهوری اسلامی به آمریکا یا منافع ایالات متحده با واکنش سخت واشنگتن روبرو خواهد شد و ۵۲ مکان در ایران هدف قرار خواهد گرفت.

دونالد ترامپ شنبه شب ۱۴ دی در چند توئیت نوشت: «ایران خیلی بد در حال صحبت کردن درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا برای انتقام از خلاص کردن جهان از رهبر تروریست که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را خیلی بد مجروح کرده، است. افراد زیادی از جمله صدها معترض ایرانی به تازگی در زمان زندگی او کشته شدند.»

وی افزود: «او [قاسم سلیمانی] به سفارت ما قبلا حمله کرد و آماده می‌شد که به برخی دیگر از نقاط حمله کند. ایران در سالهای گذشته مساله‌ساز بوده است. بگذارید این رو به عنوان هشدار بیان کنم که اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، ایالات متحده به ۵۲ سایت در داخل ایران (به نشانه ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی شدید مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

وزارت دفاع ایالات متحده ۱۳ دیماه در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله‌ای که بامداد جمعه به کشتن قاسم سلیمانی در عراق منجر شد، به فرمان دونالد ترامپ رئيس جمهوری ایالات متحده آمریکا بود.

پیشتر، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در یک پیام ویدئویی گفت که دستان قاسم سلیمانی به خون آمریکایی‌ها، آلوده بود و افزود: دورویی رژیم حاکم بر ایران به حدی است که به خانواده کسانی که کشته اجازه سوگواری نمی‌دهد ولی برای قاسم سلیمانی سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه ۱۴ دی ماه و در این پیام ویدئویی با زیرنویس فارسی گفت: دستان سلیمانی به خون آمریکایی‌ها آلوده بود. او کشتار بیش از ۶۰۰ نیروی آمریکایی که در عراق خدمت می‌کردند را فرماندهی کرد. نیروهایی که فقط مشغول کمک به مردم عراق بودند تا بتوانند در کشورشان به صلح و رفاه برسند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما اطلاعات جامعی داشتیم مبنی بر این که سلیمانی در تدارک یک حمله قریب‌الوقوع برای کشتن تعداد زیادی آمریکایی بود و ممکن بود تعداد کشته‌ها به صدها تن برسد. آن‌چه ما کردیم، جان بسیاری را نجات دارد. جان همان‌هایی که سلیمانی مصمم به کشتنشان بود.

این مقام دولت ترامپ یادآوری کرد: همین ماه نوامبر، سلیمانی سرکوب ظالمانه معترضان ایرانی توسط رژیم آن کشور در ایران را هماهنگ کرد که به کشته شدن بیش از یک هزار و ۵۰۰ معترض و بازداشت بیش از هفت هزار تن دیگر از آن‌ها منتهی شد. من این‌جا در وزارت خارجه در سخنرانی ‌‌ام در روز ۱۹ دسامبر پیرامون حقوق بشر در ایران از پویا بختیاری، یکی از معترضان قربانی نام بردم. بعد از سخنرانی‌ام، پدر و مادر او از من تشکر کردند که از پسرشان یاد کرده‌ام آن‌هم بعد از آن‌که رژیم کوشید تا یاد او را پاک کند. متاسفانه وقتی آن‌ها نپذیرفتند که مراسم سوگواری چهلم درگذشت پسرشان را لغو کنند، رژیم بی‌درنگ آن‌ها را بازداشت کرد. حکومت ایران حالا تقریبا خانواده‌ همه معترضان کشته شده را از سوگواری برای کشته شدن عزیزانشان منع کرده است. دورویی این رژیم به حدی است که به پدر و مادر بسیاری اجازه نمی‌دهد برای فرزندانشان سوگواری کنند اما در پی مرگ قاسم سلیمانی، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

به گفته آقای پمپئو بسیاری از عراق‌ها، یمنی‌ها، سوری‌ها، لبنانی‌ها و دیگران در خاورمیانه هم از کمپین‌های نیابتی ترور ایران که در سرتاسر خاورمیانه شاهد آن‌ها بوده‌ایم، آسیب دیده‌اند. آن‌ها چهره واقعی این رژیم ستمکار را دیده‌اند.

منبع: صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *