صفحه اصلی / ایران / هشدار آمریکا به ایران، کوبا و روسیه: حامیان سرکوب و انهدام دموکراسی در ونزوئلا زیر نظر قرار دارند

هشدار آمریکا به ایران، کوبا و روسیه: حامیان سرکوب و انهدام دموکراسی در ونزوئلا زیر نظر قرار دارند

در حالیکه نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا، “مانوئل کریستوفر فیگرا”، رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی این کشور را به همکاری با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) متهم می‌کند، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به ایران، روسیه و کوبا نسبت به مداخله در أمور ونزوئلا هشدار داد.

نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا، در یک گفتگوی تلویزیونی، تاکید کرد: ما موفق شدیم به اثبات برسانیم که کریستوفر فیگرا از یک سال پیش به خدمت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درآمده است و همچون یک خائن، جاسوس و نفوذی فعالیت می‌کرده است.

رییس‌جمهوری ونزوئلا، رییس دستگاه اطلاعاتی کشورش را “هماهنگ کننده کودتا”‌ی نافرجام به رهبری خوان گوایدو در روز ۳۰ آوریل برشمرد.

نیکلاس مادورو تاکید کرد: “به‌زودی دستگاه قضایی این پرونده را بررسی خواهد کرد و فیگرا بهای خیانت خود را خواهد پرداخت”.

همزمان خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، به بازداشت ادگار زامبرانو، معاون مجمع ملی ونزوئلا ، که برای تظاهرات روز شنبه فراخوان داده بود، اعتراض کرد. از ادگار زامبرانو با عنوان “بازوی راست” خوان گوایدو نام برده می‌شود. آمریکا و اتحادیه اروپا بازداشت معاون پارلمان ونزوئلا را به‌شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او شدند.

ده تن از نمایندگان که از مخالفان دولت هستند نیز به “خیانت” و “توطئه” علیه دولت نیکلاس مادورو متهم و تحت تعقیب قرار دارند.

سه تن از نمایندگان از بیم بازداشت به سفارت‌خانه‌های ایتالیا، آرژانتین و کاراکاس پناهنده شدند. یکی دیگر از نمایندگان نیز با انتشار یک ویدئو اعلام کرد که به کشور کلمبیا گریخته است تا از چنگ رژیمی که نمایندگان را به حبس می‌برد در امان بماند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در یک پیام توئیتری هشدار داد: اقدام بازیگران خارجی در ونزوئلا، یعنی کوبا، روسیه و ایران، در قبال انهدام دموکراسی و حمایت از سرکوب تحمل نخواهد شد. این بازیگران زیر نظر قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *