صفحه اصلی / ایران / مولوی عبدالحمید: طلاب چینی جامعه المصطفی عامل شیوع کرونا در ایران هستند+ فیلم

مولوی عبدالحمید: طلاب چینی جامعه المصطفی عامل شیوع کرونا در ایران هستند+ فیلم

«مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه اهل سنت زاهدان اعلام کرد ویروس کرونا بوسیله طلاب چینی که در جامعه المصطفی تحصیل می کند، به قم و از آنجا به دیگر مناطق ایران منتقل شده است.

مولوی عبدالحمید، با انتشار ویدیویی در این باره افزود: «مسئولین اطلاع دارند که بالاترین بودجه طی ده‌ها سال گذشته به جامعه المصطفی صرف شده و هزاران نفر از طلاب که اطلاعی از دین و مذهب خود ندارند در آن مورد شستشوی مغزی قرار می گیرند.»

این روحانی پرنفوذ بلوچ افزود: «فعالیت جامعه‌المصطفی برخلاف وحدت است. مجمع تقریب بین مذاهب در جهت وحدت کار می‌کند اما جامعه المصطفی نه. جامعه المصطفی هزاران طالب(طلبه) اهل سنت دارد و استاد اهل سنت ندارد.»

او گفت: «بعضی اوقات طلاب (خارجی) جامعه‌المصطفی فرار کردند و به ما مراجعه کردند که ما می‌خواهیم به وطنمان برگردید ولی گذرنامه‌های ما را نمی‌دهند و گاهی گفته‌اند که هزینه ندارند که به وطن برگردند. آن اول یک چیزی گفتند و بعد یک چیز دیگر. وحدت میان مسلمین از استراتژیک جمهوری اسلامی بوده اما کار جامعه المصطفی بر خلاف این استراتژیک و سیاست جمهوری اسلامی است».

مولوی عبدالحمید با انتقاد از سیاست امامزاده سازی و ترویج خرافات در ایران گفت: «مزارها ساخته شد تا بیماران را شفا بدهد و به بی اولادان اولاد بدهد، اما در مقابل کرونا چیزی نکردند و نمی کنند چراکه این آفت‌ها از جانب خدا می آید و تنها وی این بلاهارا دور می کند. شفا، اولاد و ضرر و نفع همه در دست پروردگار است… ویروس کرونا ثابت کرد که شفادهنده‌ فقط خداست.»

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در پایان تاکید کرد مسئولین، دولتمردان و علما باید سیاست های خود را مورد بررسی قرار دهند.

موسسه جامعه المصطفی دیروز یکشنبه ۲۵ اسفند به این سخنان مولوی عبدالحمید اعتراض کرد و مدعی شد که «حضور طلاب خارجی در ایران نشانه‌ای از سیاست تقریب مذاهب است».

خبر شیوع ویروس کرونا از طریق ۷۰۰ طلبه چینی در ایران ابتدا از سوی «محمد حسین بحرینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح شده بود اما این دانشگاه این سخنان را تکذیب کرد.

«جامعه المصطفی العالمیه» در سال ۸۷ و با ادغام «مرکز جهانی علوم اسلامی» و «سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور» در ایران بنا گذاشته شد.

این مرکز در جهت ترویج و تبلیغ سیاست های جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۰ کشور طلبه می پذیرد که البته بسیاری از آنها به صورت مجازی تحصیل می‌کنند و ۸۰ مرکز مذهبی در کشورهای مختلف تحت حمایت این مرکز قرار دارند.

بودجه سال ۹۹ این موسسه ۳۱۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به بودجه سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *