صفحه اصلی / ایران / ممانعت از ورود ۱۶ دانشجوی حکومتی ایران به آمریکا + تصاویر

ممانعت از ورود ۱۶ دانشجوی حکومتی ایران به آمریکا + تصاویر

طی ۶ ماه گذشته، ۱۶ دانشجوی حکومتی ایران «علارغم داشتن ویزا» از فرودگاههای آمریکا به ایران بازگردانده شدند.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «از آگوست سال گذشته تاکنون ۱۶ ایرانی که برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به آمریکا آمده اند، علارغم داشتن ویزا٬ از فرودگاهها به کشورشان بازگردانده شدند.»

این دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های معتبر در ایالات متحده پذیرفته شده اند و ویزاهایشان پس از ماهها بررسی امنیتی توسط وزارت امور خارجه آمریکا تایید شده است، در فرودگاه‌های آمریکا مجبور به بازگشت به مبدا پروازشان شده‌اند.

درخواست ورود دوباره به ایالات متحده برای برخی از آنها به مدت ۵ سال ممنوع اعلام شده است.

یکی از این دانشجویان محمدشهاب دهقانی است که مقامات رسمی آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری رویترز گفته اند: دلیل ممانعت از ورود او به خاک آمریکا، «مدیریت یک کانال یوتیوب حاوی ویدئوهایی در انتقام خواهی قاسم سلیمانی» و همچنین «ارتباط تجاری بستگان درجه اول وی با گروه حزب الله لبنان» بوده است.

همچنین به احتمال زیاد او فرزند پاسدار سپاهی کمال دهقانی فیروزآبادی است.

در تیرماه سال جاری نیز، محسن دهنوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تهران از فرودگاه بوستون آمریکا دیپورت شد او از اعضای شناخته شده سازمان بسیج دانشجویی، نهاد زیرمجموعه سپاه پاسداران، است.

با افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا و افزایش رفتارهای تروریستی سپاه پاسداران در خاورمیانه آمریکا ورود ایرانیان به خاک کشورش را محدود کرد.

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی خواستار «اخراج تمامی نزدیکان و وابستگان سپاه و مقامات ایرانی» از دو کشور آمریکا و کانادا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *