صفحه اصلی / ایران / مایک پمپئو: رژیم ایران دیگر پول کافی برای دامن زدن به ترور در جهان ندارد

مایک پمپئو: رژیم ایران دیگر پول کافی برای دامن زدن به ترور در جهان ندارد

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید مهم‌ترین اقدامی که پرزیدنت ترامپ در برابر رژیم ایران انجام داده شناسایی برجام به عنوان یک توافق ابلهانه است که واقعا برای آمریکا بد بود و خطرات واقعی به دنبال داشت.

به گزارش صدای آمریکا، مایک پمپئو در مصاحبه با تلویزیون نیوزمکس گفت: از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در ماه مه ۲۰۱۸ ما رویکردهای اساسا متفاوتی را در مورد ثبات در خاورمیانه در پیش گرفته‌ایم.

وی در این مصاحبه گفت، ما جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید علیه صلح می‌دانیم؛ بزرگترین تهدید علیه آمریکایی‌ها در سراسر این کشور بزرگ.

وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ افزود، از همین رو ما هزینه‌های زیادی را بر روی خود رژیم بابت رفتارش تحمیل کرده‌ایم و تحریم‌هایی که اخیرا بر بانک‌های ایران اعمال شد در همین راستا است.

آقای پمپئو خاطر نشان کرد که با اعمال تحریم‌ها، رژیم ایران برای دامن زدن به ترور و توسعه برنامه هسته‌ای و به چالش کشیدن آمریکا و به خطر انداختن منافع آن در سراسر جهان دیگر پول کافی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در همین روز و در مصاحبه دیگری گفته بود که بیشتر آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، و کشورهای خاورمیانه و خلیج عرب تهدید موجود از سوی ایران را درک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *