صفحه اصلی / ایران / فرسودگی حدود ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی ایران

فرسودگی حدود ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از خوابگاه های دانشگاه های کشور فرسوده اند و اعتبار زیادی برای بازسازی ساختمان آنها نیاز است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور در سالن کنفرانس مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: کمبود خوابگاه های دانشجویی و اسکان دانشجویی یکی از مهم ترین دغدغه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شود که امیدواریم چاره ای برای آن اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: ۲۱ طرح عمرانی برای ساخت خوابگاه دانشجویی در ۲۱ نقطه کشور در حال اجرا است که برای ۱۸ طرح آن هیچگونه اقدامی نشده و همچنان منتظر تامین اعتبار هستند.

لاری عنوان کرد: با وجود کمبود اعتبارات برخی از دانشگاه ها، به منظور رفع مشکلات اسکان دانشجویان، مکان هایی به صورت موقت برای راه اندازی خوابگاه اجاره شده است.

وی تاکید کرد: میانگین قیمت تامین غذای دانشجویی ۱۵۰ هزار ریال تا ۱۶۰ هزار ریال است که دانشجویان فقط ۱۳ هزار ریال برای هر پرس غذا پرداخت می کنند و ما بقی آن را دانشگاه باید تامین کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *