صفحه اصلی / ایران / شش سناتور آمریکا در نامه‌ای به پرزیدنت ترامپ خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند

شش سناتور آمریکا در نامه‌ای به پرزیدنت ترامپ خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند

گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در یک نامه مشترک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از او خواستند بر اساس فرمان اجرایی شماره ۱۳۹۰۲ که اوایل سال جاری میلادی امضا شد، کل بخش‌های مالی ایران را تحت تحریم قرار دهد.


امضای ۶ سناتور آمریکا در نامه درخواست تحریم بخش مالی ایران از پرزیدنت ترامپ


مارکو روبیو، تام کاتن، جان کورنین، تد کروز، ریک اسکات و تام تیلیس در این نامه که روز جمعه ۲۸ شهریور منتشر شد نوشته‌اند، فرمان مذکور این اختیار را برای وزیران خارجه و دارایی فراهم می‌کند تا هر زمان بخش‌های دیگری از اقتصاد ایران را تحریم کنند.

آنها در این نامه، ضمن اشاره به تحریم‌های کنونی گفته‌اند: «با وجود این اقدامات، هنوز دست کم ۱۴ بانک ایرانی آزاد بوده و به شبکه پیام‌رسان مالی سوئیفت برای نقل و انتقلات مالی خارج از تحریم وصل هستند و یک شاهرگ مهم اقتصادی برای رژیم فراهم می‌کنند.»

شش سناتور جمهوریخواه خاطر نشان کرده‌اند که ۱۴ بانک باقیمانده نیز باید در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار بگیرند، دسترسی ایران به نظام مالی جهانی باید کاملا قطع شود و توانایی رژیم برای تامین مالی نفوذ بدخواهانه منطقه‌ای باید کمتر شود.

به گفته الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا گفت، تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران ساعت ۸ شب شنبه ۲۹ شهریور به وقت شرق آمریکا بازگردانده خواهند شد.

منبع: صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *