صفحه اصلی / ایران / شرکت‌های بیمه: سپاه پاسداران در انفجارهای فجیره دست داشت

شرکت‌های بیمه: سپاه پاسداران در انفجارهای فجیره دست داشت

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۷ می ۲۰۱۹ به یک گزارش سری چند شرکت بیمه دست یافته که نشان می‌دهد به احتمال زیاد سپاه پاسداران در حمله به دو نفت‌کش‌ عربستان در نزدیکی بندر الفجیره امارات دست داشته است.

عربستان به همراه امارات متحده عربی و نروژ در زمینه حمله به این کشتی‌ها، از جمله یک کشتی اماراتی که پرچم نروژ را برافراشته بود، تحقیق می‌کنند.

در این گزارش سری که این هفته از سوی سازمان‌های بیمه منتشر شد، درباره خطرات ناشی از جنگ بر مالکان کشتی‌های‌ نروژی هشدار داد. در حمله به کشتی اماراتی نروژی بین ۳ تا ۳۰ کیلو مواد با قدرت انفجاری بالا به کار گرفته شده بود.

این حملات همزمان با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا صورت گرفت. از ابتدای ماه جاری آمریکا مجموعه اقداماتی را در پیش گرفت که هدف از آنها به صفر رساندن صادرات نفت ایران و افزایش حضور نظامی ایالات متحده در خلیج، برای پاسخگویی به تهدیدات ایران بود.

نهاد بیمه‌ای منتشر کننده گزارشی که رویترز به آن دست یافته، توضیح داده که به احتمال زیاد سپاه پاسداران این حملات را طراحی کرده است. برای این موضوع نکات زیر مطرح شده‌اند:

۱. به احتمال زیاد سپاه پیش از این به همپیمانان حوثی خود قایق‌های تندروی انفجاری داده که با استفاده از سیستم‌های مکان‌یاب ماهواره‌ای امکان اصابت دقیق به هدف را دارند.

۲. تشابه بین ترکش‌های یافت شده در کشتی نروژی با ترکش‌های قایق‌های تندروی مورد استفاده حوثی‌ها در سواحل یمن. البته شناورهای مورد استفاده حوثی‌ها روی آب حرکت می‌کردند ولی گمان می‌رود در حملات فجیره از زیر‌آبی استفاده شده باشد.

۳. ایران و به ویژه سپاه پاسداران پیش از این به استفاده از نیروی نظامی تهدید کرده بود و با توجه به اینکه با حریف نیرومندتری روبرو هستند احتمال می‌رود دست به اقداماتی بزنند که به آسانی بتوان آنها را انکار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *