صفحه اصلی / ایران / سردار سپاه پاسداران: ۴ هزار نفر از فرزندان مسئولان ایران در ”آمریکا، اروپا و کانادا” زندگی می‌کنند

سردار سپاه پاسداران: ۴ هزار نفر از فرزندان مسئولان ایران در ”آمریکا، اروپا و کانادا” زندگی می‌کنند

سردار مرتضی میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران ایران در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقام‌های ایران در خارج از کشور خبر داد.

مرتضی میریان در برنامه «صبح بخیر ایران» با انتقاد از شیوه مدیریت مقام‌های رسمی گفت: «امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند».

او افزود: این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود.

اظهارات صریح این فرمانده سپاه با انتقاد شماری از هواداران فعال حکومت در فضای مجازی منتشر شده است و آن‌ها او را به طرح «ادعا»، بدون ارائه سند و مدرک متهم، کرده‌اند.

موضوع زندگی فرزندان مقام‌های بلندپایه ایران در خارج از کشور و سبک زندگی‌شان با وجود شعارهای آن‌ها مبنی بر دشمنی با غرب و آمریکا، بارها در رسانه‌ها مطرح شده است.

این موضوع در سال ۹۸ به اندازه‌ای در فضای سیاسی ایران دامنه‌دار شد که نمایندگان مجلس از بررسی دو طرح خبر دادند که هدف آن در صورت تصویب، منع اعضای درجه یک خانواده مقامات و مسئولین از حضور در کشورهای به گفته آن‌ها «متخاصم» بود.

بر اساس این طرح که سرنوشت آن هنوز مشخص نیست، قرار بود «هر کسی که مسئول است…در هر سطح مدیریتی از جمله اداره کل، معاونت، وزارت، نمایندگی، ریاست جمهوری و … نباید بستگان درجه یک آن‌ها از جمله برادر، خواهر، فرزند، همسر، پدر و مادر در کشورهای متخاصم با نظام جمهوری اسلامی ایران حضور یا اقامت داشته باشند».

وب‌سایت «الف» با پوشش گسترده این موضوع در آن زمان، از زندگی «شش فرزند» مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار وقت قم در خارج از کشور، خبر داده بود.

سقائیان‌نژاد در واکنش به انتشار این خبر گفته بود: «اگر فرزندانم برای تحصیل علم و دانش به خارج از کشور رفته‌اند، همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند. فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در آمریکا، می‌خواهند در قم تحصیلات خود را دنبال کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *