صفحه اصلی / ایران / سخنگوی کاخ سفید: ”جو بایدن” در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران ”علی خامنه‌ای” را به‌ عنوان مرجع تصمیم‌گیری می‌داند

سخنگوی کاخ سفید: ”جو بایدن” در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران ”علی خامنه‌ای” را به‌ عنوان مرجع تصمیم‌گیری می‌داند

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید بر لزوم پاسخگویی رئیس جمهور جدید ایران در خصوص موارد نقض حقوق بشر که در گذشته مرتکب شده، تاکید کرد.

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه به سوالات خبرنگاران پیرامون تحولات آمریکا و جهان پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که روند مذاکرات هسته‌ای با ایران در پی تغییر دولت در این کشور چگونه خواهد بود، گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علی خامنه‌ای، رهبر ایران را به‌ عنوان مرجع تصمیم‌گیری می‌داند.

ساکی در ادامه افزود: این موضوع پیش از انتخابات نیز اینگونه بود، امروز نیز همینطور است و احتمالا در آینده هم به همین منوال خواهد بود.

وی درباره قرار داشتن نام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران در لیست تحریم آمریکا به دلیل نقض موارد حقوق بشر در گذشته، تصریح کرد: رئیس جمهور جدید باید پاسخگوی مواردی که مرتکب شده، باشد.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: از دولت ایران می‌خواهیم که زندانیان سیاسی را آزاد کرده و به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه داشته اما هنوز توافقی حاصل نشده است، گفت: ایران بازیگر خوبی در جهان در مورد موضوعاتی مانند حقوق بشر یا روابط منطقه‌ای نیست. ما در حال پیگیری توافق هسته‌ای برای منافع ملی خود هستیم اما نمی‌توانیم از این موضوع چشم پوشی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *