صفحه اصلی / ایران / رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: احتمال جان باختن ۷۰ هزار تن در خوزستان در اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: احتمال جان باختن ۷۰ هزار تن در خوزستان در اثر کرونا

فرهاد ابول نژادیان٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هشدار داد که در صورت ادامه روند فعلی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر از مردم استان خوزستان(الاحواز) بر اثر ویروس کرونا(کووید-۱۹) جانشان را از دست خواهند داد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هر دو ساعت یک نفر در استان خوزستان به کرونا مبتلا می شود و هر ۱۵ ساعت نیز یک بیمار فوت می کند.

ابول نژادیان با تاکید بر لزوم قرنظینه مردم و عدم سفر به دیگر شهرها گفت: حساب کرده ایم اگر از جمعیت پنج میلیونی استان هفتاد درصد به این ویروس مبتلا شوند و سه و نیم درصد کشندگی داشته باشد٬ بین ۵۰ تا ۷۰ هزار فوتی در استان خواهیم داشیم.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد که با مرگ ۱۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مجموع جان باختگان به ۱۴۳۳ نفر رسیده است. به گفته وی حدود ۱۸ هزار و پانصد نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

گفتنی است ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم تائید شد. روز بعد وزارت بهداشت ایران ابتلای ۵ نفر را به این ویروس تائید کرد و پس از آن شیوع کرونا در ایران سیر تصاعدی به خود گرفته و همه استانهای این کشور را فرا گرفت. تعدادی از مقامات سیاسی و نظامی ایران نیز قربانی کرونا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *