صفحه اصلی / ایران / دو قاضی ایرانی به دلیل نقض حقوق بشر از سوی آمریکا تحریم شدند

دو قاضی ایرانی به دلیل نقض حقوق بشر از سوی آمریکا تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام نمود که قاضی محمد مقیسه و ابوالقاسم صلواتی به فهرست افراد تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌هایی خارجی افزوده شده است.

قاضی «محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران و قاضی «ابوالقاسم صلواتی»، رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، دو قاضی ایرانی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا گفت: “ما محدودیت ویزا را به مقامات سابق یا کنونی ایرانی تعیین می کنیم، کسانی که در بازداشت یا قتل معترضین در اعتراضات آبان ماه مشارکت داشته اند”.

لازم به توضیح است مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی جلسه‌ای در عصر چهارشنبه و با حمایت اکثریت کشورهای عضو‌‌، قطعنامه‌ای را در محکوم کردن سرکوب و وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران صادر کرد که در نوامبر گذشته از سوی کمیسیون سوم سازمان ملل متحد‌‌، تدوین شده بود.

جزئیات خبر از این قرار است که مجمع عمومی این قطعنامه را با اکثریت ۸۴ رأی موافق‌‌، ۳۰ رأی مخالف و ۶۶ رای ممتنع به تصویب رساند.

این قطعنامه که نوامبر گذشته در جریان اعتراضات در ایران توسط کانادا تهیه شد‌‌، سرکوب منتقدین‌‌، روزنامه‌نگاران‌‌، فعالان‌‌، زنان و اقلیت‌ها را محکوم کرد.

این قطعنامه همچنین نگرانی شدید سازمان ملل را از بازداشت‌های خودسرانه‌‌، شرایط زندان‌‌، تبعیض علیه زنان و آزار و اذیت اقلیت‌های قومی و مذهبی در ایران ابراز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *