صفحه اصلی / ایران / دستگیری یک تاجر عرب اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران

دستگیری یک تاجر عرب اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران

یک تاجر عرب اسرائیلی به اتهام جاسوسی به سود حکومت ایران دستگیر و تحت پی‌گرد قانونی قرار گرفته است. “شین بت”، سرویس امنیت داخلی اسرائیل، با اعلام این خبر افزود که فرد مورد نظر ، یک تاجر میلیونر عرب اسرائیلی به نام یعقوب ابوالقیعان است که از طریق یک مأمور لبنانی-عراقی اطلاعات محرمانه در اختیار ایران گذاشته است.

به گفتۀ “شین بت” یعقوب ابوالقیعان قصد داشته با رابط ایرانی خود نیز ملاقات کند، هر چند این ملاقات هرگز صورت نگرفته است. به نوشتۀ جراید اسرائیلی ابوالقیعان با حزب اسلامگرای “رعم” و همچنین حزب قدیمی “تلم” به رهبری موشه یالون، وزیر دفاع پیشین اسرائیل، در ارتباط بوده است.

بر پایۀ گزارش‌ها، یعقوب القیعان با فردی به نام حیدر المشهدانی که از مأموران رابط سرویس‌های اطلاعاتی ایران است از دیر باز رابطه داشته است. ابوالقیعانی همچنین در نظر داشته در یکی از سفرهای تجاری‌ خود در خارج با رابط ایرانی خود در یکی از کشورهای عرب منطقه ملاقات کند، ولی این ملاقات هرگز صورت نگرفت.

تحقیقات جاری دربارۀ فعالیت‌های جاسوسی یعقوب القیعانی بخشی از فعالیت‌های سرویس‌های امنیتی اسرائیل طی سال‌های گذشته برای مقابله با تلاش‌های حکومت ایران و حزب‌الله لبنان به منظور استخدام و به کارگیری جاسوسان در اسرائیل و خارج از این کشور است.

این دومین شهروند عرب اسرائیلی است که نام او در روزهای گذشته در ارتباط با اتهامات ضد امنیت ملی، در رسانه‌های این کشور مطرح می‌شود.

یاسمین جابر، یک کارمند کتابخانه عبری دانشگاه اورشلیم، که تابستان پارسال به اتهامات امنیتی در ارتباط با شاخه قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله متهم شد، هفته گذشته در دادگاه اسرائیل به دو سال و نیم حبس محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *