صفحه اصلی / ایران / جنجال ‏جشن تولد ۵۰ سالگی قبرستان بهشت زهرا در اوج کرونا+ واکنشها

جنجال ‏جشن تولد ۵۰ سالگی قبرستان بهشت زهرا در اوج کرونا+ واکنشها

در شرایطی که مردم ساکن در ایران؛ در اوج شیوع کرونا با مشکلات متعددی همچون گرانی، تورم و بیکاری مواجه اند؛ مسئولان حکومت ایران در اقدامی عجیب؛ تولد ۵۰ سالگی یک قبرستان را جشن گرفتند!

عکس فوق که در حال بازنشر در شبکه‌های اجتماعی است، واکنش‌های زیادی دارد. شماری از خوردن کیک تولد یک قبرستان که «نماد مرگ» است، ابراز تعجب کرده‌اند.

مقامات حکومت ایران همزمان با سالگرد ۵۰ سالگی تأسیس بهشت‌زهرا؛ بزرگ ترین گورستان تهران؛ اقدام به برگزاری مراسم جشن تولد کردند!

در این جشن؛ «پیروز حناچی»؛ شهردار تهران، «احمد مسجد جامعی»؛ عضو شورای شهر و «حسن خمینی»؛ مسئول حرم روح اله خمینی نیز شرکت داشتند.

این درحالی است که برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی‌ها به دلیل وضعیت قرمز ویروس کرونا در ایران ممنوع است.

از سوی دیگر؛ مراسم جشن تولد قبرستان؛ اقدامی است که تعجب مردم و کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت، چراکه اساساً برگزاری جشن تولد برای یک قبرستان عمدتاً یادآور روزهای تلخ و از دست رفتن عزیزان است.

تولد و شادی برای یک قبرستان، امری عجیب و غیرمعمول است، آنهم در شرایطی که روزانه حدود ۷۰ نفر تنها در تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در بهشت زهرا به خاک سپرده می شوند.

کاربران می نویسند: «مسئولان بی کفایت حکومت ایران به جای حل مشکلات گرانی، بیکاری و تورم موجود در بازار، دغدغه شان برگزاری جشن تولد قبرستان و کیک تولد گرفتن است.»

مشکلات اقتصادی و همچنین شرایط  ویروس کرونا موجب شده بسیاری از مردم ساکن در ایران روزهای سختی را به لحاظ معیشتی بگذرانند.

واکنش کاربران:

_ «تو کشور ما برای قبرستان جشن تولد می‌گیرند/ عقب ماندگی از همه جهات در ایران با جمهوری اسلامی بیداد می‌کند.»

_ «سالها بعد تاریخ به آیندگان خواهد گفت، مردمانی بودند که برای گورستانشان جشن تولد می‌گرفتند! زنده هارو دریاب.»

_ «تو همه کشورها زندان هست. قبرستان هم هست؛ ولی جشن تولد قبرستان دیگه نوبرشه.»

_ «در جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا باید گفت: «بیا شمع ها رو فوت کن که صد سال مرده باشی!»»

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *