صفحه اصلی / ایران / جاسوس اسرائیلی: با ۱۰۰ مقام حکومت ایران رابطه جنسی داشتم

جاسوس اسرائیلی: با ۱۰۰ مقام حکومت ایران رابطه جنسی داشتم

کاترین شکدم اظهار داشت که به بهانه آشنایی با مسائل مذهبی با روحانیون حکومتی ارتباط برقرار کرده و در دیدار اول به آنها پیشنهاد ازدواج موقت می‌داده است.

کاترین پرز شکدم، جاسوس اسرائیلی اعلام کرد که در زمان حضورش در ایران، ۱۰۰ مقام این کشور را از طریق روابط جنسی و «صیغه» در تور اطلاعاتی خود گرفتار کرده بود.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، شکدم بیشتر با روحانیون یا آن طور که می‌گوید «ملاها» در ارتباط بوده است و گفته بیشتر آنها دارای مقام و پست در جمهوری اسلامی بودند و از مهمترین منابع اطلاعاتی وی به‌شمار می‌رفتند.

تایمز اسرائیل در قسمت بلاگ‌های خود یک بلاگ را در اختیار شکدم قرار داده تا بتواند به راحتی اقدام به نشر یادداشت‌ها و نوشته‌های خود نماید.

شکدم اظهار داشت که به بهانه آشنایی با احکام و مسائل مذهبی با روحانیون حکومتی ارتباط برقرار کرده و در همان دیدار اول به آنها پیشنهاد ازدواج موقت می‌داده است که با پذیرش آنها مواجه می‌شد.

او درباره چگونگی تخلیه اطلاعاتی این مقامات گفت که پس از طرح ازدواج موقت و کسب اعتماد آنها، صحبت و طرح پرسش درباره مسائل مختلف به سادگی انجام می‌گرفت و مسئولان جمهوری اسلامی بدون محدودیتی به ارائه اطلاعات اقدام می‌کردند.

شکدم سپس از ارتباطش با یک عضو مجلس ایران سخن گفت که چگونه این نماینده پس از قرار ملاقات خصوصی، گفت‌وگوهای جلسه غیر علنی درباره مسائل مهم حکومتی را برای او بازگویی کرده است.

این جاسوس اسرائیلی با پاسپورت فرانسوی و به عنوان یک زن تازه مسلمان شده و همسر یک شهروند یمنی وارد ایران شده بود تا هر گونه شک و شبه‌ای را از خود دور کند.

شکدم توانسته بود در مدت کوتاهی به بیت خامنه‌ای، سپاه و ابراهیم رئیسی، نزدیک شود.

خانم شکدم که به مدت دو سال یکی از نویسندگان بخش انگلیسی وبسایت علی خامنه‌ای بود و مصاحبه‌های متعددی با روزنامه‌های سپاه و تلویزیون‌های وابسته به حکومت ایران داشت، دلیل موفقیت خود در نزدیکی به رهبران ایران را نیاز شدید آنان به گرفتن تایید از متفکران خارجی دانسته بود.

او در مصاحبه‌ای با مشرق‌نیوز که در سال ۹۷ در وبسایت تسنیم، هر دو وابسته به سپاه، بازنشر شد از اقتدار جمهوری اسلامی تمجید کرد و سخنانی گفت که با ایدئولوژی و روایت‌های تبلیغاتی حکومت ایران کاملا منطبق است.

کاترین شکدم در اولین سفرش به ایران با خامنه‌ای دیدار کرد و در دومین سفر هم با رئیسی در کارزار انتخاباتی پیشین او در سال ۱۳۹۶ همراه شد.

پس از آن که شکدم در «تایمز اسرائیل» خود را معرفی کرد و درباره تجربه خود در ایران نوشت، وبسایت خامنه‌ای و روزنامه‌های سپاه مقالات و مصاحبه‌های او را حذف کردند.

با این وجود این مقالات در وبسایت «وب‌آرکایو» که آرشیوی از شبکه جهانی اینترنت است، کماکان قابل دسترسی است.

گفتنی‌است کاترین پرز شکدم در زمانی در وبسایت خامنه‌ای‌‌آ‌ی‌آر ستون‌نویس ثابت شد که سردار حمیدرضا مقدم‌فر، جزو معاونین دفتر حفظ و نشر اثار علی خامنه‌ای بود و همچنین کمیل خجسته برادرزاده همسر علی خامنه‌ای نیز از مسئولان ارشد این وب‌سایت و موسسه بود.

پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد، پس از اینکه حسن خجسته برادر همسر رهبری و پدر رئیس وب‌سایت رهبری، او و میلیون‌ها ایرانی را به علت استنکاف از رای دادن «حرامی» خوانده بود، در یادداشتی گفت که خجسته در دوره ریاست‌جمهوری او عزم سفر به اسرائیل را داشت و پس از اطلاع او با توبیخ مواجه و برکنار شد.

کاترین پرز شکدم همچنین جزو تحلیلگران ثابت در شبکه پرس تی‌وی بود. و در برهه‌های گوناگون خبری از سوی این شبکه به عنوان تحلیل‌گر ویژه دعوت می‌شد. در آن زمان پیمان جبلی ریاست پرس‌تی‌وی را برعهده داشت و آرش تهامی از بستگان حدادعادل رئیس اتاق خبر این شبکه بود.

همچنین او در خبرگزاری تسنیم نیز بارها قلم زده و یا با او پیرامون مسایل و تحولات منطقه‌ای در این خبرگزاری گفتگو شده‌است. نزدیکترین مطلب از شکدم در این خبرگزاری مربوط به سال 2020 است. شکدم همچنین با روزنامه تهران تایمز وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز همکاری داشته و نام او در برخی مقالات منتشره از سوی این روزنامه آمده‌است.

مشخص نیست شکدم علاوه بر این نفوذ رسانه‌ای که برآمده از یک اعتماد و وثوق میان مقامات ایرانی است، در حوزه تحلیلی و امنیتی چه نفوذی را به سرانجام رسانیده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *