صفحه اصلی / ایران / ترامپ: «ما دیشب اقدام کردیم تا جلوی یک جنگ را بگیریم»

ترامپ: «ما دیشب اقدام کردیم تا جلوی یک جنگ را بگیریم»

رئیس جمهوری آمریکا عصر روز جمعه طی سخنان کوتاهی در محل اقامت خود در مارا لاگو حمله شب گذشته نیروهای آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد که به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انجامید، را «اقدامی با هدف جلوگیری از وقوع جنگ» خواند.

به گزارش صدای آمریکا، در این سخنان پرزیدنت ترامپ گفت: «بزرگترین و مهمترین وظیفه من به عنوان رئیس‌جمهوری دفاع از کشورمان و شهروندان آن است. نیروهای نظامی ایالات متحده دیشب به دستور من با اجرای یک عملیات تهاجمی بی‌نقص و دقیق قاسم سلیمانی، بزرگترین تروریست جهان، را هدف قرار دادند.»

وی گفت: «سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای حملات حتمی و تبهکارانه علیه شهروندان و نیروهای نظامی ایالات متحده بود؛ اما ما او را سربزنگاه به دام انداختیم و از بین بردیم. سیاست آمریکا تحت رهبری من در قبال تروریست‌هایی که به آمریکایی‌ها آسیب رسانده و یا در صدد آسیب رساندن به آنها هستند، بسیار روشن بوده است.»

پرزیدنت ترامپ خطاب به تروریست‌ها گفت: «ما شما را پیدا خواهیم کرد. ما شما را از بین خواهیم برد. ما همواره از دیپلمات‌ها، نظامیان، شهروندان‌مان، و هم‌پیمانان‌مان محافظت خواهیم کرد.»

آقای ترامپ گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس بی‌رحم آن سال‌ها تحت رهبری سلیمانی صدها تن از نیروهای نظامی و نیز غیرنظامیان آمریکایی را هدف قرار داده و زخمی کرده یا کشته است. حملات اخیر به اهداف ایالات متحده در عراق، از جمله حملات راکتی که یک آمریکایی را کشته و چهار آمریکایی دیگر را به شدت زخمی کرد، تحت هدایت سلیمانی انجام گرفت. سلیمانی شیفتگی بیمارگونه‌ای نسبت به مرگ انسان‌های بیگناه داشت و در نقشه‌های تروریستی در فواصل بسیار دور، حتی در دهلی نو و لندن نیز مشارکت کرده بود. ما امروز یاد قربانیان جنایات بی‌شمار سلیمانی را گرامی می‌داریم و از دانستن این که دوره حکومت ترس و وحشت او به پایان رسیده است، احساس آرامش می‌کنیم.»

پرزیدنت ترامپ تصریح کرد: «سلیمانی در ۲۰ سال گذشته برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه مرتکب اعمال تروریستی و وحشیانه‌ای شده است. کاری که ایالات متحده دیروز انجام داد می‌بایست مدت‌ها پیش انجام می‌شد. [چرا که در آن صورت] جان انسان‌های زیادی نجات می‌یافت. سلیمانی به تازگی در ایران – جایی که بیش از هزار غیرنظامی بی‌گناه توسط دولت خود شکنجه و کشته شدند – سرکوب وحشیانه معترضان را هدایت کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «ما دیشب اقدام کردیم تا جلوی یک جنگ را بگیریم. این اقدام ما، برای آغاز کردن یک جنگ نبود. من برای مردم ایران احترام ژرفی قائلم. آنها مردمی خارق‌العاده و دارای میراثی باورنکردنی و توانایی بالقوه نامحدود هستند. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم. اما تجاوزگری رژیم ایران در منطقه، از جمله استفاده از جنگجویان نیابتی برای بر هم زدن ثبات همسایگانش، باید هم‌اینک و بی‌درنگ پایان یابد. آینده متعلق به مردم ایران است؛ همان‌ها که به دنبال همزیستی و همکاری مسالمت‌آمیز هستند، نه جنگ‌سالاران تروریستی که ملت‌شان را غارت می‌کنند تا به تامین مالی خون و خونریزی در خارج از کشور بپردازند.»

فرمانده کل قوای ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده بهترین قوای نظامی سراسر جهان را دارد. ما از بهترین اطلاعات در سراسر جهان برخورداریم. اگر آمریکایی‌ها در هر جا تهدید شوند، ما تمام آن اهداف را از قبل کاملاً شناسایی کرده‌ایم و من حاضر و آماده‌ام که هر کاری که لازم باشد را انجام دهم، و این به ویژه به ایران مربوط است. ما، تحت رهبری من، قلمرو خلافت داعش را نابود کردیم و نیروهای عملیات ویژه آمریکا نیز به تازگی البغدادی، آن رهبر معروف تروریست، را کشتند. جهان بدون وجود این هیولاها جای امن‌تری است.»

پرزیدنت ترامپ در پایان گفت: «آمریکا همواره منافع انسان‌های خوب، انسان‌های عالی، و انسان‌هایی با روح بزرگ را مد نظر قرار می‌دهد و در عین حال به دنبال صلح، هماهنگی، و دوستی با همه ملت‌های جهان است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *