صفحه اصلی / ایران / بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها: علی خامنه‌ای در لبنان حساب‌های بانکی دارد

بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها: علی خامنه‌ای در لبنان حساب‌های بانکی دارد

بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها حساب‌های بانكی خامنه‌ای در موسسه «قرض‌الحسن» حزب‌الله لبنان را افشا نمود.

«بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» به اسنادی دست یافته که اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی دفتر علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ایران و نهادهای ایرانی مختلف در لبنان را فاش می‌کند.

این اطلاعات پس از آن فاش شد که یک گروه از هکرها با نام «اسپایدر زی» موسسه «قرض‌الحسن» وابسته به حزب‌الله لبنان را هک کرده و به اطلاعات بیش از ۴۰۰ هزار مشتری آن دست پیدا کردند.

به نوشته العربیه، در میان مشتریان این موسسه، دفتر رهبر حکومت ایران تحت عنوان حساب «ولی‌فقیه» و حسابی متعلق به سفارت نیز دیده می‌شود که احتمال می‌رود سفارت ایران در بیروت باشد.

به گزارش «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» حسابی دیگر متعلق به شبه‌نظامیان حوثی نیز در میان حساب‌ها وجود دارد که تحت عنوان “کمک به کودکان یمنی» ثبت شده است.

در سال ۲۰۱۹ حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود که حزبش بیش از ۲ میلیون دلار برای «برادران یمنی» ارسال کرد.

شعبه لبنان «بنیاد شهید» جمهوری اسلامی ایران هم که از سال ۲۰۰۷ از سوی ایالات متحده در لیست تحریم‌ها قرار گرفت، حساب‌هایی در این موسسه دارد.

این موسسه در اوایل دهه ۶۰ شمسی تاسیس شد و با بالا گرفتن تحریم‌ها حجم مبادلات آن نیز بیشتر شد و از ۷۶.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ به ۴۷۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ و ۴۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ رسید. این موسسه از زمان آغاز به کارش تا به امروز مجمعا ۳.۵ میلیارد دلار مبادلات مالی داشته است.

«کمیته امداد امام خمینی»، شرکت‎های هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر، صدا و سیمای حکومت ایران، شبکه‌های العالم و جام‌جم هم حساب‌هایی در این موسسه دارند.

موسسه «قرض‌الحسن» با شعبه بانک صادرات ایران در لبنان هم همکاری دارد و کانال‌های مبادلاتی با لیره لبنان و دلار آمریکا در اختیار این بانک قرار می‌دهد.

این بانک بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ بیش از ۵۰ میلیون دلار از پول‌های بانک مرکزی ایران را جابجا کرده و به گزارش « بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» حزب‌الله لبنان در این دوره از امکانات این بانک برای ارسال پول به «تروریست‌ها» استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *