صفحه اصلی / ایران / بحرین: شهروندانمان سریعا ایران و عراق را ترک کنند

بحرین: شهروندانمان سریعا ایران و عراق را ترک کنند

بحرین از شهروندان خود در ایران و عراق خواست به‌دلیل ملاحظات امنیتی سریع این دو کشور را ترک کنند.

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که مقام‌های این کشور روز شنبه ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) از شهروندان بحرینی خواسته‌اند از سفر به عراق و ایران خودداری کنند.

وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای با اشاره به “وضعیت بی‌ثبات و افزایش تنش‌ها” در منطقه از شهروندان این کشور خواست “در اسراع وقت” عراق و ایران را ترک کنند.

وزارت خارجه بحرین اوضاع منطقه را “متزلزل و خطرناک” خواند و به شهروندان بحرینی توصیه کرد از سفر به ایران و عراق خودداری کنند. ایالات متحده آمریکا نیز چند روز پیش دستور خروج کارمندان “غیرضروری” سفارت‌خانه این کشور در عراق را صادر کرد.

در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که هدف آن به صفر رساندن صادرات نفت این کشور عنوان شده، شماری از مقامات ارشد جمهوری اسلامی تهدید کرده‌اند در صورتی که امکان فروش نفت خود را نداشته باشد، اجازه صدور نفت خام از تنگه هرمز را نخواهد داد.

وزیر خارجه بحرین، خالد بن احمد آل خلیفه، روز پنج‌شنبه تصریح کرد به ایران اجازه داده نمی‌شود “حتی برای یک روز” تنگه هرمز را ببندد. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش تندی به این سخنان به مقامات بحرین توصیه کرده که “حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *