صفحه اصلی / ایران / ایران: ممنوعیت استخدام اقلیت‌های مذهبی در مهدکودک‌ها و عقب نشینی دولت+ بخشنامه

ایران: ممنوعیت استخدام اقلیت‌های مذهبی در مهدکودک‌ها و عقب نشینی دولت+ بخشنامه

سازمان بهزیستی ایران با صدور بخشنامه‌ای استخدام اقلیت‌های مذهبی در مهدکودک‌ها را ممنوع اعلام کرد.

بخشنامه دوشنبه (۶ خرداد) از سوی منتظر شبر؛ سرپرست دفتر امور کادکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ایران صادر شده و شامل ۲۰ بند است.

در بند ۱۹ این بخشنامه آمده است: «به کار گیری پرسنل از اقلیتهای دینی تحت هر عنوان در مهدهای کودک، به غیر از مهدهای مخصوص اقلیت های دینی، ممنوع می‌باشد.»

حکومت ایران تبعیض علیه اقلیت‌های دینی به خصوص مسلمانان سنی مذهب را در تمامی عرصه ها اعمال می‌کند.

پیش از این نیز با تصویب شورای نگهبان، حق عضویت در شوراهای شهر از اقلیت‌های دینی سلب شد.

شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس با هر دو تبصره‌ مربوط به حضور اقلیت‌های دینی در شوراها، مخالفت کرده و آنها را مغایر قانون اساسی یا موازین شرع خوانده است.

در قانون اساسی ایران «مذهب شیعه» بعنوان دین رسمی ایران تعریف می شود. همچنین، سایر ادیان در ایران از اکثر حقوق اجتماعی و شهروندی محروم هستند.

جمهوری اسلامی که ادعای رهبری بر جهان اسلامی را دارند مهمترین عامل ایجاد اختلاف بین مسلمانان و همچنین ادیان است.

اما یک روز پس از اعتراضات به ممنوعیت به کارگیری اقلیت‌های دینی در مهدکودک‌ها، رسانه‌های ایران گزارش دادند که این ممنوعیت اصلاح شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی روز سه‌شنبه ۱۴ خرداد اعلام کرده است که با دستور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی «ممنوعیت به کارگیری اقلیت‌های دینی در مهد کودک‌ها» اصلاح شده است.

این مقام مسئول با اعلام این که استفاده از پرسنل اقلیت‌های دینی در همه آموزش‌های فوق برنامه در مهدهای کودک بلامانع است، در عین حال گفته است که در مهدکودک‌هایی که کودکان مسلمان در آنها حضور دارند، برای آموزش مفاهیم دینی از «مربیان مسلمان استفاده می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *