صفحه اصلی / ایران / افزایش سرقت تجهیزات جاده‌ای در ایران

افزایش سرقت تجهیزات جاده‌ای در ایران

معاون سازمان راهداری ایران از افزایش سرقت تجهیزات جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش گاماج به نقل از اسپوتنیک، رضا اکبری، معاون سازمان راهداری ایران، با اشاره به افزایش سرقت تجهیزات جاده‌های کشور گفت: “به شدت با سرقت علایم راهنمایی رانندگی، تجهیزات راهداری، کابل‌های برق و … در سطح جاده‌های کشور مواجه هستیم. و نه تنها تابلو‌، تجهیزات جاده‌ای استان‌های خلوت و کم آمدوشد مانند سیستان و بلوچستان یا کرمان دزدیده می‌شوند که در جاده‌های اطراف تهران، در ۵۰ کیلومتری پایتخت، تابلو‌ها و تجهیزات جاده‌ای را نیز می‌دزدند.

الان با دزدی در حد کابل‌های برق تیرهای روشنایی در سطح جاده‌های کشور روبروییم و حتی لامپ‌ها را می‌برند و تابلوها و علایم را از بیخ می‌بُرند و این باعث کاهش سطح ایمنی جاده‌های کشور می‌شود. ‌‌‌‌ برخی از تجهیزات گران‌قیمت را نشانه‌گذاری کرده‌ایم و روی برخی از تجهیزات سنسورهایی نصب شده که قابلیت رهگیری داشته باشد.”

اکبری در ادامه افزود: “احکام سنگینی برای دزدی این تجهیزات” در نظر گرفته‌ شده اما چون سارقان اغلب از افراد بسیار ضعیف جامعه هستند اساسا نمی‌توان این احکام را در رابطه با آن‌ها اجرا کرد و همچنین برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها نداریم اما فقط در بخش علایم و تابلو‌ها، سرقت‌های جاده‌ای سالانه حداقل ۲۰ میلیارد تومان خسارت به سازمان راهداری می‌زند. این در حالی‌ست که در چند هفته گذشته بارها مدیران شهری تهران از افزایش قابل توجه دزدی تجهیزات شهری مثل درپوش‌های فاضلاب یا تجهیزات پل‌ها و… خبر داده بودند.

کاربران با انتشار این گزارش واکنش‌های گوناگونی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند شرایط بد اقتصادی و افزایش فقر و بدبختی چنین وضعیتی را در جامعه به وجود می‌آورد و نه تنها در بیرون شهر و جاده‌ها بلکه هزاران هزار دزدی در داخل شهر از مکان‌های مختلف و اموال عمومی آن هم از سر اجبار و لزوما به خاطر شرایط سخت صورت می‌گیرد، بنابراین مسئولان باید فکری اساسی برای این مشکل بکنند نه تامین بودجه برای بازگرداندن تجهیزات جاده‌ای یا جریمه‌ و احکام سنگین برای این افراد، چراکه با حکم‌های سنگین نه دزدی کم می‌شود نه مشکل فقر کاهش می‌یابد.

کاربرانی نیز به این موضوع می‌پردازند که اگر هم تصادف و خطر جانی و مالی صورت بگیرد به خاطر دزدی تجهیزات جاده‌ای نیست و خراب بودن جاده‌ها و آسفالت‌ها بیشتر عامل اصلی تصادفات جاده ای بوده و همچنان هم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *