صفحه اصلی / ایران / اردوغان: برخی از کشورهای منطقه از آزادسازی قره‌باغ ناراحت هستند+ ویدئو

اردوغان: برخی از کشورهای منطقه از آزادسازی قره‌باغ ناراحت هستند+ ویدئو

رئیس جمهور ترکیه از «کشورهای منطقه خواست تا «به جای ناراحتی» شادی ناشی از آزادسازی قاراباغ (
قره‌باغ ) را با مردم آذربایجان (آزربایجان) شریک شوند.

رجب طیب اردوغان عصر دوشنبه (۲۴ آذر) در جلسه ای با اعضای دولت ترکیه اعلام کرد برخی از کشورهای منطقه از آزادسازی قاراباغ  و پیروزی ارتش آزربایجان ناراحت هستند.

اردوغان تاکید داشت، ترکیه مانند ارتش اسلامی قفقاز در قرن گذشته، اکنون نیز و در این برهه زمانی حساس، در کنار برادران آزربایجانی خود قرار گرفته است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «کشورهای منطقه را دعوت می کنم تا به جای ناراحتی از این پیروزی، شادی ناشی از آزادسازی قاراباغ پس از پایان مدت ۳۰ سال اشغال را  با برادران آزربایجانی ما شریک شوند.»

اردوغان به نام کشور خاصی اشاره نکرد اما او تلویحا به ایران اشاره دارد.

پیش از این شماری از مقامات رسمی دولت و شخصیت های حکومت ایران با توهین و حمله به رئیس جمهور ترکیه به دلیل خواندن شعر «آراز آراز»، صراحتا از آزادسازی قاراباغ اعلام ناراحتی کردند.

نماینده شازند در مجلس حتی تاکید داشت جمهوری اسلامی می بایست از ارمنستان حمایت می کرد. ۲۲۵ نماینده مجلس نیز بیانیه ای علیه رئیس جمهور ترکیه صادر کردند.

رئیس جمهور ترکیه در سخنان روز گذشته خود همچنین بخشی از شعر معروف شاعر بزرگ آزربایجانی «احمد جواد» در وصف ارتش تورک ققفاز را نیز خواند.

اردوغان پیشتر با خواند شعر «آراز آراز» در باکو، موجی از وحشت را در میان مقامات ایران و پان فارسها و مانقورتها ایجاد کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *