صفحه اصلی / آذربایجان / گفتگوی «احمد اوبالی» با صدای آمریکا در مورد وقایع اخیر در آذربایجان‌جنوبی و ایران + ویدئو

گفتگوی «احمد اوبالی» با صدای آمریکا در مورد وقایع اخیر در آذربایجان‌جنوبی و ایران + ویدئو

آقای احمد اوبالی، فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان و از اعضای موسس تشکیلات گاماج، همچنین بنیانگذار و موسس تلویزیون آذربایجان‌جنوبی؛ درمورد وقایع اخیر در ایران، کشته شدن قاسم سلیمانی، هواپیمای سرنگون شده اوکراینی و اعتراضات مردمی مصاحبه ای با «صدای آمریکا» انجام داد.

اکثر مسافران که بیشتر آنها شهروند ایران بودند در پی شلیک دو موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی کشته شدند. این شلیک ها پس از آغاز حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در واکنش به کشته شدن فرمانده سپاه قدس، قاسم سلیمانی در تاریخ ۳ ژانویه صورت گرفت.

تنش ها در روابط بین ایالات متحده و ایران بسیار شدت گرفت و سپس به دلیل فشارهای کشورهای اوکراین و کانادا، اعتراف تهران مبنی بر اینکه هواپیما توسط نیروهای سپاه شلیک شده است، در روزهای اخیر اعتراضات گسترده ای را در ایران باعث شد.

آقای احمد اوبالی، بنیانگذار تلویزیون گوناز تی وی، در مصاحبه با صدای آمریکا درباره وقایع اخیر در آذربایجان‌جنوبی، حوادث و تنش ها در ایران و اعتراض هایی که در شهرها رخ داد، صحبت نمود.

آقای اوبالی در این مصاحبه به تفاوت اعتراضهای دی ماه و شعاریی که علیه ایران سر داده می‌شد اشاره نمود. وی به تشدید روابط ایران با آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی نیز پرداخت و افزود:

«جو واقعاً جو جنگی بود، خواست ما این بود که اگر جنگ شود، در این جنگ شرکت نمی کنیم. این جنگ ما نیست. این جنگ حتی بین ایران و آمریکا نیست. این جنگ، جنگ غرب و جهان متمدن با یک گروه تروریستی و گروه ملاها است.»

مدیر و موسس تلویزیون گوناز تی وی همچنین درباره تلاش حکومت ایران به پرشکوه جلوه دادن مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی نیز گفتگو نمود.

وی همچنین به پرتاب موشک های سپاه به هواپیمای اوکراینی، تاثیرات مهم اعتراضات دی ماه و شعارهایی که به شخص خامنه‌ای سر داده شد، اشاره نمود:

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *