صفحه اصلی / آذربایجان / کنسرت گروه باریش در مرند به بهانه «ولنتاین» لغو شد

کنسرت گروه باریش در مرند به بهانه «ولنتاین» لغو شد

اداره اماکن شهرستان مرند در این شهر کنسرت ترکی آذربایجانی گروه باریش را به بهانه «ولنتاین» لغو کرد.

این کنسرت قرار بود دیروز پنجشبه ۲۵ بهمن‌ماه ۹۷، در مرند برگزار شود که از سوی اداره اماکن مرند به بهانه «مصادف بودن با روز ولنتاین» لغو شد.

«مسعود امیرسپهر» مدیر و خواننده گروه باریش در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «متاسفانه با اینکه تمامی مراحل اخذ مجوز کنسرت انجام یافته بود و مجوزهای لازم اخذ گردیده بود، کنسرت بنده و گروه باریش با ممانعت اماکن محترم شهرستان مرند به دلیل مصادف شدن با روز ولنتاین لغو گردید و امروز ۲۵ بهمن ماه ۹۷، کنسرت مرند برگزار نمی‌شود.

جالب اینکه امروز در بسیاری از شهرهای ایران، کنسرت‌های گوناگون در حال برگزاری می‌باشد و معلوم نیست ضرر و زیان این گونه رفتارها چرا باید به یک گروه هنری تحمیل گردد.»

گروههای موسیقی آذربایجانی برای برگزاری کنسرت های ترکی در شهرهای آذربایجان جنوبی با موانع جدی روبرو هستند.

مسئولان ایران در حالی از اجرای کنسرت های ترکی در آذربایجان جنوبی خودداری می کنند که «گروههای موسیقی فارسی» به سهولت و بدون هیچ مانعی می توانند در همه شهرهای آذربایجان کنسرت برگزار کنند. این رفتارهای تبعیض آمیز بارها اعتراض هنرمندان آذربایجان را برانگیخته است.

پیشتر در آبانماه ۹۷، پس از آنکه کنسرت‌ ترکی «پیمان کیوانی» هنرمند آذربایجانی در اردبیل لغو شد، این هنرمند به نشانه اعتراض گیتارش را به آتش کشید.

او برای دریافت مجوز این کنسرت چندین ماه تلاش کرده بود اما مسئولان به بهانه های واهی اجازه برگزاری کنسرت به این هنرمند اردبیلی ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *